Hur åker ni klädda i regn och småkyligt väder???

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Som en liten kontrast till en annan tråd.. Hur åker ni klädda när det regnar och är småkyligt? Själv så undviker jag att åka överhuvudtaget då och låter mig istället bekvämt transporteras i min bil. Använder hojen för nöjeskörning till 97 %. FAST, ibland kan man ju överraskas av regn på en trevlig tur som började i strålande sol, då blir det till att åka hem i blött skinnställ....:gnissla

Last edited:
i brandorange fristads regnställ :tummenupp
går inte att missa på motorvägen, vilket btw suger pheet att köra när det regnar :fakta (precis hemkommen i värmen)

Last edited:
Läs mitt inlägg i "hur är ni klädda i sommarvärmen" tråden:tummenupp

(kör oavsett väder obs ej snöstorm)

vad ligger nöjet att ens åka i regn??? håller mig inne då det regnar och kollar på gp istället =P

Windstopper fleece tröja
BMW Atlantis skinnställ
Nått vanligt regnställ

Lammskinns snöscooter luffar drar jag över mina vanliga rajs handskar

Kan faktisk vara ganska mysigt att åka ett sväng, även om det regner..

Körde till december, inte särskilt köldkänslig men visst när det var ner mot nollan så är det skönt att pälsa på sig.

Gore tex allväderställ så höll jag mig snustorr, det viktiga förutom det blöta är att det är vindtätt = då är det safe. Körde en dag när det kanske var 3-5° med endast en säkerhetsjackal (nät förutom skydden så ingen värme där) en sweatshirt och någon vindtät vår/höstjacka som ovandel = inga problem.

Handtagsvärmare och halskrage om man vill lyxa till det lite, för tjocka handskar är ett straff att köra med.

När jag körde till gotland i påskas blev det skinnstället med vinterjackan över. Funkade ok även i snö slasket på hemvägen :tummenupp

I en Audi eller liknande plåtburk, annars blir man ju blöt. Helst skall den ha en bra stereo också. Hojen har ett stöd av en anledning...

Är det bara en kort dags/kvälls tur så kör jag med vanliga stället men om det handlar om en längre sväng så blir det varma understället, goretex, regnställ och hela paketet..

Badkläder! De är ju gjorda för att bli blöta :tungan

*/ ?>
Nyheter
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Back