Hur är YZF750R?

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Kollat runt lite på olika modeller. Känner redan nu för ett uppbyte då min FZR600 introducerat mig till sportmotorcycklarnas underbara värld, och jag vill ha något med lite mer bottenvrid. Jag funderar på en YZF750R till nästa sommar. Hur är dessa generellt sett? Lite ovanliga... några kända sjukdomar på dessa? Hur går de?

Funderar även på CBR900RR och ZX9R... Men dessa verkar avsevärt mkt tyngre.

Altså, vad har ni för erfarenhet av YZF750R?

Yzf

Hade en i tre år. Lite klumpig med dagens mått men ansågs ha bästa chassiet på sin tid. Bra bottenvrid och jämn och fin effektkurva. Enda problemet var att detaljfinish inte var något vidare och cykeln såg snabbt gammal och sliten ut. Det blir helt klart ett lyft från idag.

Kay skrev:
Kollat runt lite på olika modeller. Känner redan nu för ett uppbyte då min FZR600 introducerat mig till sportmotorcycklarnas underbara värld, och jag vill ha något med lite mer bottenvrid. Jag funderar på en YZF750R till nästa sommar. Hur är dessa generellt sett? Lite ovanliga... några kända sjukdomar på dessa? Hur går de?

köp en r1:a direkt istället för å köpa såna där blöj-racers :banana

Kay skrev:
QUOTE]
Tror faktiskt att YZF är något tyngre än CBR:en. ZX9:an är betydligt tyngre fram till -98.

Kay skrev:

Har inte Napsyl en sån? Kan ju kolla...

Om du nu tvunget ska byta, varför byta till ytterliggare en gammal surhink? Varför inte vänta o lära dig köra den du har o sen byta till nåt häftigare. Bara en tanke, men jag har aldrig riktigt förtått den här byteshysterin...

CorbenDallas skrev:
Har inte Napsyl en sån? Kan ju kolla...

Om du nu tvunget ska byta, varför byta till ytterliggare en gammal surhink? Varför inte vänta o lära dig köra den du har o sen byta till nåt häftigare. Bara en tanke, men jag har aldrig riktigt förtått den här byteshysterin...

Tja, kanske lika bra att köra tills det brister och gå på en äldre R1a istället.

Behåll hojen ett par år, billigt och bra och du lär dig köra den ordentligt. Måste du nu byta så köp en gsxr 750 srad istället för en yzf 750, mer chassie och motor för pengarna.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti