Hur är KTM 520 EXC som motard och hur är service på dem?

daggen

Ny medlem
Gick med
9 May 2004
Ort
Norr
Hoj
R6
Tjenare,

Har nu sålt min Husa -02 och är lite inne på sporthoj...råkade dock springa på en jäkligt tuff KTM 520 EXC -02 med både motard, crosskit och isdäck. Blev lite sugen men har inte alls koll på KTM och speciellt inte vad 520 är för maskin. Antar att det är en cross/tävlingsmotor i grunden....Hur är service och hur är hållbarhet på dom? tyckte att det kändes lite som att sitta på en tickande bomb när jag hade husan och jag vill inte behöva oroa mig på samma sätt igen. Vad säger ni, är det en bra eller anus hoj?

Sen en annan grej...det var ju bra med effekt i husan...hur mycket mindre upplevs det som i 520 samt hur mycket mindre är det på pappret?

Hade bra!
 
Använd sökfunktion och sök på KTM EXC så hittar du en hel del.
Hade tidgare en 520 02 och den gick så in i h-te, tror inte du tycker det är för lite effekt. Tycke det var väl bra för enduro men ska du köra motard och lite cross är den helt ok. Inga speciella problem med 02 eller nyare. Service var 15h precis som Husa men ventiljustering kan man stretcha lite på efter 2-3 justeringar.

daggen skrev:
Tjenare,

Har nu sålt min Husa -02 och är lite inne på sporthoj...råkade dock springa på en jäkligt tuff KTM 520 EXC -02 med både motard, crosskit och isdäck. Blev lite sugen men har inte alls koll på KTM och speciellt inte vad 520 är för maskin. Antar att det är en cross/tävlingsmotor i grunden....Hur är service och hur är hållbarhet på dom? tyckte att det kändes lite som att sitta på en tickande bomb när jag hade husan och jag vill inte behöva oroa mig på samma sätt igen. Vad säger ni, är det en bra eller anus hoj?

Sen en annan grej...det var ju bra med effekt i husan...hur mycket mindre upplevs det som i 520 samt hur mycket mindre är det på pappret?

Hade bra!
 
daggen skrev:
Tjenare,

Har nu sålt min Husa -02 och är lite inne på sporthoj...råkade dock springa på en jäkligt tuff KTM 520 EXC -02 med både motard, crosskit och isdäck. Blev lite sugen men har inte alls koll på KTM och speciellt inte vad 520 är för maskin. Antar att det är en cross/tävlingsmotor i grunden....Hur är service och hur är hållbarhet på dom? tyckte att det kändes lite som att sitta på en tickande bomb när jag hade husan och jag vill inte behöva oroa mig på samma sätt igen. Vad säger ni, är det en bra eller anus hoj?

Sen en annan grej...det var ju bra med effekt i husan...hur mycket mindre upplevs det som i 520 samt hur mycket mindre är det på pappret?

Hade bra!

Köp en KTM 520 så kommer du aldrig titta på en Husaberg igen... :kär
520 är en riktig kanon hoj, men rekomenderar att byta till SX tank & kylvingar,
då blir den smalare o gulligare än en husa som har haft anorexi i 15 år. :7peta
Men visst kräver den grundlig service, det är trots allt en tävlings hoj.
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top