Hur är det här däcket.. ?

Flåhäng

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
KTM 690 Enduro
http://www.pirellimoto.com/en_96/ti...productid=20103&nome=DRAGON_SUPERCORSA_PRO_SC

Fick hem detta däck idag efter en beställning som vart helt fel.. Jag ville ha däcket som sitter original på KTM 660..

Hur är detta däcket? Är det ett renodlat race däck som håller 5mil ?
Är det ens värt att montera detta däck?
Kanske lika bra att skicka tillbaka detta.. ?

1580kr gav jag iallafall för däcket med lev till dörrn.

Någon som har erfarenhet av däcket?
Skriv gärna en rad!

Tackar på förhand.

/R

Ursäkta frågan men varför i hela friden vill du ha de däck som sitter original på 660:n? De gör hojen långsam från sida till sida, de har dåligt grepp och de håller inte speciellt länge. Det finns nog bättre däck där ute oavsett vad du hade tänkt ha din hoj till.

//Eric

livsfarligt när det är kallt.. men när det är varmt har du grepp så det räcker till dig + alla dina kompisar :tummenupp

flipm0de skrev:
livsfarligt när det är kallt.. men när det är varmt har du grepp så det räcker till dig + alla dina kompisar :tummenupp

Där anser jag att du har fel. Rennsport/supercorsa har superbt grepp kalla (stoppies, wheelies utan värmning i 5 grader +)

Detta däcket är super på motard, men försök sätta på ett likadant fram, annars kommer du finna att hojen kan få konstiga framhjulssläpp vid ordentliga nerlägg!

Originaldäcken som sitter på 660 är mediokra. Inte speciellt bra eller dåliga på något....

//jaG

flipm0de skrev:
livsfarligt när det är kallt..
:va Fan heller.Supercorsa bettar ju skapligt direkt ju,blir ju varma rätt fort också.Håller i evigheter fram på motard för gatåka,även med SC1 blandning.

flipm0de skrev:

Har kört en hel del gata (och lite bana) med rennsport och supercorsa och aldrig märkt några negativa egenskaper med kalla däck. Däremot är mina bridgestone slicks som sitter på hondan lömska som fan när de inte har värme, innan de får upp värme småsläpper de hela tiden trots mycket lugnt tempo.

Håller med!
Jag tycker du ska slänga på däcket! Bra mycket bättre än orginal! Snyggare oxå :tummenupp

Lunkan skrev:
Håller med!
Jag tycker du ska slänga på däcket! Bra mycket bättre än orginal! Snyggare oxå :tummenupp

Hur länge det håller beror på vilken gummiblandning du fick. Kolla på sidan på däcket, där finns en liten svart ruta där man kan gnugga bort ytbeläggningen och få fram SC1 eller något liknande. Alternativt talar du om vilken färg det är på randen mitt på däcket så kan jag tala om vilkst "SC" du har.

Supercorsa Pro är det närmaste slicks man kan komma och används av många rr-förare. Jag har själv kört mycket med dom på min superduke och dom fungerar fint och räcker ganska länge, även för hård bankörning.

/HW

Busaberg skrev:
:va Fan heller.Supercorsa bettar ju skapligt direkt ju,blir ju varma rätt fort också.Håller i evigheter fram på motard för gatåka,även med SC1 blandning.

Jag tror att Busaberg är mitt alterego eller tvärs om, vad han än skriver håller jag med till 100%.
SC1 fram verkar hålla länge, SC2 bak höll inte speciellt länge..

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman