Hundarnas situation i Kina

Fyfan vad sjukt!! Man mår fan illa av att kolla på det :mad:

Nu tycker jag iofs inte att det är försvarbart på något sätt, men ungefär så här ser väl indierna på oss när vi slaktar "deras" kossor kan jag tänka mig...

Dee_cati skrev:
Nu tycker jag iofs inte att det är försvarbart på något sätt, men ungefär så här ser väl indierna på oss när vi slaktar "deras" kossor kan jag tänka mig...
Jo, men i Sverige/västvärlden går väl slakten någorlunda humant till, något man inte kan säga om det som pågår i Kina.

BANNA!!!!!!!!

sån skit hör inte hemma på en sån hör sida. Jag och många med mig vill inte se sån här skit. Det e inte normalt.

Dee_cati skrev:

Kossor är heliga i Indien - Så brukar man säga. Men åk till indien och kolla hur heliga dom egentligen är...

Sluta sitt här och gråt... :huvet
Skit i PETA s filmer, för största anledningen till att de har dem är för att ragga pengar ("Donate here"). De är en klart tveksam organinsation som också dödar djur på löpande band och dessutom har metoder som är "lätt terroristiska". www.petakillsanimals.com

Detta är seriösare och här får du veta vad du kan göra utöver ekonomiska bidrag.
HÄR! SÄTT I GÅNG OCH SKRIV!!

http://www.djurskyddet.se/vaddukangoraprotesterakampanjer.htm

KalleNorton skrev:
Jo, men i Sverige/västvärlden går väl slakten någorlunda humant till, något man inte kan säga om det som pågår i Kina.

HA! Har du missat dokumentärerna om djurtransporterna inom EU? Misshandel vid i och urlastning, brutna ben, vätskebrist och värmeslag i transporten och stress som dödar...

nill0w skrev:
Kossor är heliga i Indien - Så brukar man säga. Men åk till indien och kolla hur heliga dom egentligen är...

De är så heliga att man inte får döda dem ens när de lider. Dessutom lider många av "överbefolkningen", för många kor på små matresurser.
Däremot har indierna helt korrekt uppfattat vilket fantastiskt djur kossan är! Dessutom så finns det även i indien djurskyddsorganisationer och människor som verkligen vill göra något åt situationen.Dock finns det en enorm otroligt fattig befolkning som också behöver hjälpas, då kommer djurskydd alltid i andra hand, eller kanske tom i tredje...

Last edited:
Jag har varit med i Djurensrätt NSMPD sen 15 år tillbaka. Jag har dock undrat många ggr om jag ska stödja någon annan eller kanske hellre någon mer.

Vet fan inte vem bara. Tycker det är en hel djungel där ute med olika organisationer.

Ska kolla på det här djurskydd. :)
Tack för tipset.

/M

BRASSARN skrev:
BANNA!!!!!!!!

sån skit hör inte hemma på en sån hör sida. Jag och många med mig vill inte se sån här skit. Det e inte normalt.

Sorry BRASSARN...

Jag ville med denna tråd inte skrämma dig :pannkyss .... Jag ville upplysa folk..

O dessutom skrev jag ju ut en varning... :7peta

Flamma77 skrev:
Sluta sitt här och gråt... :huvet
Skit i PETA s filmer, för största anledningen till att de har dem är för att ragga pengar ("Donate here"). De är en klart tveksam organinsation som också dödar djur på löpande band och dessutom har metoder som är "lätt terroristiska". www.petakillsanimals.com

Detta är seriösare och här får du veta vad du kan göra utöver ekonomiska bidrag.
HÄR! SÄTT I GÅNG OCH SKRIV!!

http://www.djurskyddet.se/vaddukangoraprotesterakampanjer.htm

Men..... därifrån kom ju länken till PETA... :näsblod

Flamma77,

Du gör väldigt vettiga inlägg i dessa trådar (alltså denna och den nyligen med peta-filmen)! :Bugar :pannkyss

Men så är du ju också Uppsalastudent. :tummenupp

DaLorD skrev:
Men..... därifrån kom ju länken till PETA... :näsblod

Jo, till dokumentärfilmen ja. Men ingenstans hos djurskyddet står det att det är just dem eller PETA du ska donera pengar till för att göra en insats, utan att:

"Skriv eller ring till Kinas ambassad och framför dina protester (tänk på att vara hövlig)
Adress: Lidovägen 8, 115 25 Stockholm
Telefon: 08-579 364 37
E-post: political@chinaembassy.se"

För mig är det en jäkla skillnad! :brinnerup

RocketQueen skrev:
Jag har varit med i Djurensrätt NSMPD sen 15 år tillbaka. Jag har dock undrat många ggr om jag ska stödja någon annan eller kanske hellre någon mer.

Vet fan inte vem bara. Tycker det är en hel djungel där ute med olika organisationer.

Ska kolla på det här djurskydd. :)
Tack för tipset.

/M

Vassego! :D

Jag väljer "Djurskyddet" framför Djurens Rätt/NSMPD för att jag anser "Djurskyddet" vara en mognare och mer trovärdig organisation. Djurens Rätt har en retorik och ett sakframställan som jag i många bitar tycker är direkt oseriös och att de är alldeles för enkelspåriga (för extremistiska i min smak). Visst rör de (och andra extremare organisationer) om i grytan på ett för djuren positivt sätt i förlängningen många gånger, men oftast blir jag bara matt på dem.

http://www.djurskyddet.se/verksamhet.htm

Last edited:
Tänkte än en gång påpeka att peta är galna terrorister som borde låsas in.

Avsnittet om Peta i Penn & tellers: bullshit är ganska kul, det borde ni se.

Flamma77 skrev:
Vassego! :D

Jag väljer "Djurskyddet" framför Djurens Rätt/NSMPD för att jag anser "Djurskyddet" vara en mognare och mer trovärdig organisation. Djurens Rätt har en retorik och ett sakframställan som jag i många bitar tycker är direkt oseriös och att de är alldeles för enkelspåriga (för extremistiska i min smak). Visst rör de (och andra extremare organisationer) om i grytan på ett för djuren positivt sätt i förlängningen många gånger, men oftast blir jag bara matt på dem.

http://www.djurskyddet.se/verksamhet.htm

Jo jag håller med mig, därav min tvekan. Plus att dom är ju så hemskt vänsterinspirerade vilket inte känns ok då jag inte är det.
Men jag har varit med ändå eftersom jag vill göra nåt för djuren iallafall.
Ska sätta mig och kolla på djurskyddet och kanske gå med i dem istället. :)

Dom plågar ju djuren med flit. Dom kunde lika gärna lyfta ner burarna från lastbilen, men icke, istället sparkar dom ner burarna och plågar djuren så mycket som möjligt... Dom har inte alla riskorn i säcken så att säga...

RocketQueen skrev:
Jo jag håller med mig, därav min tvekan. Plus att dom är ju så hemskt vänsterinspirerade vilket inte känns ok då jag inte är det.
Men jag har varit med ändå eftersom jag vill göra nåt för djuren iallafall.
Ska sätta mig och kolla på djurskyddet och kanske gå med i dem istället. :)

Gå med i Djurens Rätt... En mycket bra organisation...

Djurskyddet oxå för den delen....

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back