Hugaligen för tandläkare

Lillan

Sky is the limit
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
javisst,o rosa är den....
...eller ja snarare för bedövnings sprutor :näsblod

Fick mig en ofrivillig adrenalinskjuts idag,utan dess like.
Jag skulle laga ett hål (vägrar laga utan bedövning) och sprutan träffar rätt i en åder (eller vad det heter??)....hjärtat rusar i minst 200 ,känns det som...blev alldeles svimfärdig.

Tandläkaren var iaf vänlig nog ,och upplyste mig om,att det händer ganska ofta. Tur hon inte talade om det innan,för då hade jag nog gått därifrån...är nämligen vansinnigt tandvårdsrädd....

//Lillan

Lillan skrev:
2405620 ...eller ja snarare för bedövnings sprutor :näsblod

Jag skulle laga ett hål (vägrar laga utan bedövning) och sprutan träffar rätt i en åder (eller vad det heter??)....hjärtat rusar i minst 200 ,känns det som...blev alldeles svimfärdig.

Tandläkaren var iaf vänlig nog ,och upplyste mig om,att det händer ganska ofta. Tur hon inte talade om det innan,för då hade jag nog gått därifrån...är nämligen vansinnigt tandvårdsrädd....

//Lillan

hehe...konstigt att det aldrig har hänt mig, har fått ett antal sprutstick i käften. Var det ballt annars då?

Ja det är aldrig kul att gå till tandläkaren,
jag har en kanonbra däremot han behandlar tandläkarrädda och han är tydligen själv rädd så han vet hur man känner sig i stolen. :yoparty
Hoppas det gick bra dock. //Heli

peteR1000 skrev:
2405704 hehe...konstigt att det aldrig har hänt mig, har fått ett antal sprutstick i käften. Var det ballt annars då?

-Nä-det var inte särkilt ballt,eftersom hjärtat rusade på rätt rejält,utan förvarning. Och dessutom var jag illamående och yr i mössan,flera timmar efteråt.

Heli skrev:
2405726 Ja det är aldrig kul att gå till tandläkaren,
jag har en kanonbra däremot han behandlar tandläkarrädda och han är tydligen själv rädd så han vet hur man känner sig i stolen. :yoparty
Hoppas det gick bra dock. //Heli

- Jag lever ju ff :rolleyes: ...min tandläkare är oxå jättebra i vanliga fall-förmodligen sa hon inget ,för att inte stressa upp mig...

//Lillan

Heli skrev:
2405726 Ja det är aldrig kul att gå till tandläkaren,
jag har en kanonbra däremot han behandlar tandläkarrädda och han är tydligen själv rädd så han vet hur man känner sig i stolen.
Ballt.
Men rätt tråkigt att vara rädd för sig själv hela tiden. :arsele

Lillan skrev:
2405620 ...eller ja snarare för bedövnings sprutor :näsblod

//Lillan

hua mig.... tur att jag vägrar bedövning och tar skiten som en man :D :tuttar

hellre det än nålar i käften.... :näsblod

Jag är inte rädd för mycket här i livet, men tandläkare och hästar är fan läskiga så det skriker om det!

MatteKholm skrev:
2406184 Provat rotfyllning? Jag gissar att du inte gjort det. :)

ahhh.... jag var duktig hos fluortanten när jag var liten så jag fick laga mitt livs första hål för 3 månader sen. ett pyttelitet sketet mes-hål :D

så svaret blir nej, inga rotfyllningar... ber till trandtrollet där ovan att jag inte får några heller. NÅN SOM SETT FILMEN "TANDLÄKAREN"? ifall inte.... don´t. :näsblod

He he he.... Det brukar väl bli så när dom träffar rakt i en nerv.... :D

Känns typ som att få högspänning i hela käken, bzzzzzzzzt... :D

Roligt...

Nope-såhär är det...

I bedövningsmedlet är det adrenalin tillsatt...ådern i käken som blev träffad,har nära till hjärtat (hoppas ni förstår vad jag menar) och adrenalinet gick direkt ut...därav hjärtklappningen...

//Lillan

Macke skrev:
2406993 He he he.... Det brukar väl bli så när dom träffar rakt i en nerv.... :D

Känns typ som att få högspänning i hela käken, bzzzzzzzzt... :D

Roligt...

Åhh, jag hatar tandläkare :(
De skulle operera bort mina nedre visdomständer samt knacka bort en bit av käken på varje sida då den var för "brant". Tänderna växer rakt framåt horisontellt istället för uppåt vilket har bidragit till många elakartade inflammationer i käkpartiet= väldigt ont.
Jag hade tom tid inbokad för operationen och två dagar innan skulle jag dit och träffa läkaren och de skulle ta en sista röntgenbild men då visade det sig att jag inte skulle få bli nedsövd utan endast lokalbedövning skulle ges.
Åt helvete med dem, inte fan skulle jag någon få dels slita ut två tänder OCH knacka bort benbitar ur min käke, utan narkos!!!!
Nu, sisådär 7 år senare så har jag dem fortfarande kvar och de vållar lite problem titt som tätt men inte så allvarligt längre då tandköttet "sprack" runt och över dem så de är numera fria vilket inte innebär så mycket inflammation.
Synd bara att jag hade fått operationen gratis då, nu kostar det några lappar istället :(

Lillan skrev:
2405620

//Lillan

Det var ju trevligt att du talade om det för en annan som snart ska gå till tandläkaren...:näsblod

Lillan skrev:
2407029 Nope-såhär är det...

I bedövningsmedlet är det adrenalin tillsatt...ådern i käken som blev träffad,har nära till hjärtat (hoppas ni förstår vad jag menar) och adrenalinet gick direkt ut...därav hjärtklappningen...

//Lillan

Aaaah, då menar vi nog två olika saker....

Coolt, det har aldrig hänt mig. Trots 56st tandläkarbesök på 1,5 år... :D

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back