"HTPC" av iPhone 3GS?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag sitter här och funderar på ett nytt litet projekt med ett mediacenter i huset (läs vardagsrummet). Vi behöver nån typ av HTPC, mediaspelare eller AirPlay/DLNA-server som är kopplad till TV:n och stereon så man kan köra typ Netflix eller HBO schysst och helst vill jag slippa köpa så mycket nya prylar.

Helst, som topic antyder, skulle jag vilja köra min gamla iPhone 3GS som nav och ha den som AirPlay- alt. MiraCast-server. Ljudet är ju inga problem men finns det nåt sätt att få video ut till TV:n från den? Back in the day, när iOS3 var grejen gick det ju (väl?) att koppla luren till TV:n och tuta och köra men nu verkar det inte funka längre. Jailbreak, byta OS eller vadsomhelst är en lösning, jag har inga problem att flasha och leka med telefonskrället, den kommer ändå att åka på Blocket om det här inte går att lösa.

Tips? Idéer?

Det du söker finns såklart. Apple Tv är burken som du efterlyser.
Priset är under tusenlappen.

Kolla minhembio.com för mer info.

Det du söker finns såklart. Apple Tv är burken som du efterlyser.
Priset är under tusenlappen.

Kolla minhembio.com för mer info.

Det är ju inte alls vad jag söker, jag vill att min 3GS ska vara Apple TV så jag kan strömma film till den via nån av de nyare lurarna i hushållet. Apple TV är på tok för enkelt... ;)

Det är ju inte alls vad jag söker, jag vill att min 3GS ska vara Apple TV så jag kan strömma film till den via nån av de nyare lurarna i hushållet. Apple TV är på tok för enkelt... ;)

Nu är jag inte riktigt med. Du vill kunna strömma film till en tv från typ Netflix samt spela musik?
Du vill kunna styra det via din lur? Allt detta funkar ju via Äpple Teven förutsatt att du har en iPhone då.

Går helt säkert att göra det som du vill med din 3GS men med begränsad upplösning och eventuellt framedrops .

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park