HSR 45 för stor för 640 LC4?

Mauno

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Jakobstad
Hoj
KTM 640 -05
Hej!

Har en KTM 640 LC4 årsmodell 2005 som jag tänkte byta gasare på nu lagom till sommaren.
Sökte efter en Mikuni HSR 42 då jag vet att de ofta används till denna motorn.
Hittade dock en begagnad HSR 45 och undrar då om den skulle gå eller är den för stor?
 
För max effekt och trim , -OK
För körbarhet, antagligen helt värdelös :hihi
 
Det blir bra.... Den går i stort sett lika bra som en 42a kan dessutom ge en kuse till på toppvarv.. Sedan vid trimmning så kommer bara fler o fler fördelar.
Så Har du ett bra pris så köp den ,,,men ligger den på samma som en 42 köp 42a.
Förlust under 5000v mot 42mm 1 kuse/nm vinst på 8000v 1 kuse 1 nm

Siffrorna kommer från Boost Biologiska brombänk............(baken)

Man kan emelertid köra svinstor fugge typ 48-52mm men då ska man montera powerplate i käfften på förgasaren och lära sig 2 stegsgasa. Det bästa med powerplade är att vid gasning under skivan (halv gas) tror motorn att det sitter en liten förgasare där. 45 / 2 = 22,5mm det innebär bra bränsle economi.
 

Bifogat

  • blandade 377.jpg
    blandade 377.jpg
    67.9 KB · Visningar: 53
  • blandade 294.jpg
    blandade 294.jpg
    117.6 KB · Visningar: 48
Det bästa med powerplade är att vid gasning under skivan (halv gas) tror motorn att det sitter en liten förgasare där. 45 / 2 = 22,5mm det innebär bra bränsle economi.


F-N Boost!
Du e vår egen trimguru, men mattelärare blir du aldrig!!:huvet

45mm har en genomströmningsarea på 22,5*22,5* pi (3,14)=1589 mm2
Halva blir alltså ca 800mm2.

22,5 mms förknasare har en area på 471 mm2!! Mao lite drygt en fjärdedel av 45 mm!!:banana
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top