HRC Kit ECU -04

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Hej å hå.
När man änligen fått ihop motorn efter en evig väntan på kolvarna så dyker raskt nästa problem upp.

Har som Ämnet säger en Honda CBR 1000 RR -04 med HRC kithärva och ECU.
Fick låna kabel och program av Peter Lindén för att mappa den.
Programmet är till en 07 och när jag vill prata med ECUn via datorn så blir det ingen kontakt.
ECUn ställer inte om sig till transmision mode enligt ett elakt popup fönster.

Fick sedan ett program hitskickat via mail från Kristofer Rosenlund.
Detta till en -05a.
Detta ragerar på samma sätt.

Vad felar?
Är det så att jag måste ha -04ans program?
Någon som vet?

De börjar brinna i röven nu kan meddelas.
Färjan till Gotland går på Torsdag kl 11:00. :rolleyes:

Hjälp på alla vis önskas.
Har du -04ans program och kan maia över det?


Kan bara säga att Peter, Kristofer, och Greven har hjälpt mig väldigt mycket.
Mer än vad jag hoppats på.
Ni är riktiga hjältar.
Tyvärr så verkar de inte räcka ända fram men vilja saknas inte!:tummenupp
 
Ingen koll på HRC och mappning men.

OS på datorn du använder?
Ett enkelt test kan ju vara att prova att installera på en annan dator och testa bara så du utesluter den felkällan.

Kör du från USB port på datorn?
 
Lyfter min egen tråd i ren panik.

Lutar åt att byta elsystemet i kväll och köra original ECU med PClll.

Fan jag som vill sitta på altan med en go öl...
 
Det är väl mycke bättre att köra pc3a än nått rackit offline kit ecu

Skulle väl vara varvtalsbegränsningen då i orginal ecu som hämmar

Mappa tändning gör man ju inte utan lastcell i bänken i allafall

:tummenupp
 
Det är väl mycke bättre att köra pc3a än nått rackit offline kit ecu

Skulle väl vara varvtalsbegränsningen då i orginal ecu som hämmar

Mappa tändning gör man ju inte utan lastcell i bänken i allafall

:tummenupp

Förvisso.
Men originalhärvan såg ut som fan efter vurpan i USA och jag tänkte slippa åka med den.

Men nu verkar det gå troll i skiten.
Har monterat original härvan ECU och allt.
Soppapumpen går men startmotorn snurrar inte.
Allt original monterat med nyckel och allt som ska få den att starta....

Waaaaaaa....
om 10 timmar går båten!
 
Kolla upp elkopplingen till startknappen - den me dödaren och brytaren - har inte just den mcen.
Men har moddat massa elsystem

Kolla så startmotorknappen får ström - den skickar ju vidare det till ett relä som drar startmotorn
 
Förvisso.
Men originalhärvan såg ut som fan efter vurpan i USA och jag tänkte slippa åka med den.

Men nu verkar det gå troll i skiten.
Har monterat original härvan ECU och allt.
Soppapumpen går men startmotorn snurrar inte.
Allt original monterat med nyckel och allt som ska få den att starta....

Waaaaaaa....
om 10 timmar går båten!


Tippsensorn som sitter uppe i toppkåpan VÄLDIGT lätt att sätta upp och ner
 
Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Back
Top