Bild & Video How to put a Hayabusa engine in a Gsxr 600 frame

Visst är det lite coolt med en sleeper men det känns som redigt mycket jobb för att få ned något som inte hör hemma i ett chassi utvecklat för en lägre effekt.
 
Å ena sidan är ramen mer upphackad och lappad än vad jag hade vågat göra (men då är jag ingen expert heller).
Å andra sidan har jag kört en turbo 7/11 -86 som betedde sig utmärkt och den ramen borde vara sladdrigare oavsett.

En riktigt ball sleeper är det iaf!
 
Mycket svets, argon för flera tusenlappar...... Ser fö lite vek ut i sidled med dom feta uttagen vid ventilkåpan. Kan nog bli spännande med både under och överstyrning. Men snyggt aluminiumjobb är det.
 
Om svetsar kan vara vackra så här var domfan det!


Och den hojen vill jag prova!
 
Sykkelen er ferdig, den fungerer helt utmerket :tummenupp
Har ikke hatt noen problemer faktisk etter 5500km. Den er meget stabil i svinger faktisk bedre enn std Srad, å løfter lett 2 gir med std gen 2 busa giring.

Blir vel å bygge en ny motor etterhvert på 1441cc .

En liten dyno run
https://www.youtube.com/watch?v=W2syQXGi0OA
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top