Hostmedicin

KarlJohan

Hög fart utjämnar hinder.
Gick med
1 Nov 2003
Kungälv, Oskarshamn o överallt där i mellan.
Hoj
Husaberg FE 400 *såld men kommer en likadan till hösten*
Jag har fått hostmedicin utskriven av fabbro doktorn.
Sån där med morfin i ni vet.

Det regarar! morfin är :tummenupp :D

o man sover jävligt gott av det.

Nån annan som känner av det? Eller är jag extra känslig?

Förresten, finns det några bieffekter?
Givetvis är det inte bra att ta för mkt, men händer det nåt dåligt oavsett?

Det är bara knark man köper på gatan som är farligt. Är det sålt av ett läkemedelsföretag är det bara nyttigt :mattias

Vilken har du fått? Cocillana Etyfin eller Lepheton.
Mollipect är "svagare". Den ena är mot rethosta och den andra mot torrhosta. Se www.fass.se för biverkningar/info. Du får EJ köra bil. För vilken diagnos har du fått medicinen utskriven?

Får bronkit minst 10 gånger/vinterhalvåret så jag får utskrivet väldigt mycket hostmedicin, men det fungerar lika bra med en whiskey.

Du sover väldigt mycket av medicinen, man hostar oftast mer på natten så det är bara bra, kan dock må lite illa och kräkas av den på morgonen.. Hur stor dos får du?
Hur stor flaska, själv får jag 1L utskriven.

(har dåligt immunförsvar, www.pio.nu)

Last edited:
Fick morfin injicerat i onsdags när jag var nyopererad, INTE så skoj som man har hört.. fick ont i huvudet av det, och mådde GRYYYMT illa... (tack och lov behövde jag inte :zpy )

Biverkningar JAG fått.

Mardrömmar och kräkningar.

:huvet En natt började jag sjunga "jag är en liten undulat som får så dåligt med mat" :dummer

Ang operationer, fick själv reglera morfinmängen efter en äggstocksoperation, vill inte ens tänka på allt knasigt man sa på uppvaket.

Last edited:
2fast4hjo skrev:
:huvet En natt började jag sjunga "jag är en liten undulat som får så dåligt med mat" :dummer

Sån är jag i vanliga fall.

Tragiskt.

2fast4hjo skrev:
Biverkningar JAG fått.

Mardrömmar och kräkningar.

Ang operationer, fick själv reglera morfinmängen efter en äggstocksoperation, vill inte ens tänka på allt knasigt man sa på uppvaket.

Jag opererade äggledarna och livmodern, men fick inte reglera nånting själv..

När jag fick morfinet:
-Hur känns det?
-Jag mår sjukt illa!
-Okej, men vi provar att ge dig lite till och ser om det känns bättre! :3freak

Det gjorde det INTE! :4skrika

UrbanTiger skrev:
Jävla smygknarkare som missbrukar högkostnadsskyddet för att yra på skattebetalarnas bekostnad :4skrika

Om två år sitter ni på plattan i Tokholmen med en fentanylspryta i armen med blodsprängsa ögon och är blåsvarta om läpparna :ätapiller
Troligtvis inte med tanke på hur dåligt jag mådde.. Gör inte om det igen frivilligt..! :3freak

FeeBee skrev:
Troligtvis inte med tanke på hur dåligt jag mådde.. Gör inte om det igen frivilligt..! :3freak

Det var inte efterverkningar av narkosen då?

Kanske finns hopp om ett liv som morfinjunkie även för dig... :tummenupp

ft skrev:
Det var inte efterverkningar av narkosen då?

Kanske finns hopp om ett liv som morfinjunkie även för dig... :tummenupp
Hmm.. Tänkte inte på det! :huvet Får nog åka tillbaks och klaga över att det fortfarande gör väääääldigt ont och att jag nog behöver liiite morfin till.

Mest för att kolla då. :)

2fast4hjo skrev:
Vilken har du fått? Cocillana Etyfin eller Lepheton.
Mollipect är "svagare". Den ena är mot rethosta och den andra mot torrhosta. Se www.fass.se för biverkningar/info. Du får EJ köra bil. För vilken diagnos har du fått medicinen utskriven?

Får bronkit minst 10 gånger/vinterhalvåret så jag får utskrivet väldigt mycket hostmedicin, men det fungerar lika bra med en whiskey.

Du sover väldigt mycket av medicinen, man hostar oftast mer på natten så det är bara bra, kan dock må lite illa och kräkas av den på morgonen.. Hur stor dos får du?
Hur stor flaska, själv får jag 1L utskriven.

(har dåligt immunförsvar, www.pio.nu)
Mollipect innehåller inte syntetiskt morfin som coccilana.Den innehåller istället efedrin som vidgar luftrören.Om man är idrottsman o tävlar så bör man dessutom tänka på att man inte klarar ett dopingtest inom tio dagar efter senaste intag,då dessa substanser är med på dopinglistan.

KarlJohan skrev:
Förresten, finns det några bieffekter?
Givetvis är det inte bra att ta för mkt, men händer det nåt dåligt oavsett?

tjaa... tillvänjning, beroende, illamående och förstoppning?

ktmjacke skrev:
Mollipect innehåller inte syntetiskt morfin som coccilana.Den innehåller istället efedrin som vidgar luftrören.

Perfekt, då kan man passa på att deffa inför "Beach 2012" när man ändå inte gör något vettigare än att vara förkyld
:banana
Kanske inte så bra för "pumpen" i längden... :3freak :död

anja skrev:
tjaa... tillvänjning, beroende, illamående och förstoppning?
Man kan behöva ta mer o mer oxå,känna att det blir svårt att sluta,kräkas o bli hård i magen. :tungan

Effedrin är väl egentligen ingen höjdare för att träna på, har aldrig begripit det där, du får ju högre blodtryck och puls redan från början, jag antar att man kan kolapsa om man inte passar sig om man dessutom ska träna benhårt.

Biverkningar..

Lepheton

Biverkningar
Vanliga (förekommer hos fler än 1 av 100 patienter): Svårighet att kasta vatten, särskilt hos äldre män med förstorad prostata. Yrsel, huvudvärk, illamående, förstoppning.
Mindre vanliga: Svettningar, hjärtklappning, darrhet, oro, sömnlöshet, muntorrhet.
Sällsynta (förekommer hos färre än 1 av 1000 patienter): Muskelsvaghet, gallbesvär.
Hos diabetiker finns viss risk för tillfälligt stegrad blodsockerhalt, men det är ovanligt vid intag av detta läkemedel.
Hallucinationer har i mycket sällsynta fall rapporterats, mestadels hos unga personer.

Biverkningar
Biverkningarna av COCILLANA-ETYFIN hänför sig till de farmakologiska effekterna av etylmorfin.
För COCILLANA-ETYFIN finns inte modern klinisk dokumentation, som kan tjäna som underlag för bedömning av biverkningsfrekvensen.

Last edited:
Jag har använt Cocillana Etyfin många gånger för några år sen. Men fan va sjuk jag blir av den. :zpy :zpy :zpy
Så den använder jag aldrig mer... Mår illa och får ont i magen i flera dagar efter att ha använt den. Fast den funkar väldigt bra mot hostan. Och så blir man juh lagom flummig av den... :3freak

// Lena

Nyheter
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...