Hornet 900 vs Hornet 600

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Tjena,

Jämförelse rätt av, mellan 900an och 600an?
Motorkaraktär, prestanda osv.

Vill få en lite klarar bild om vad jag ska köpa.
Lutar åt 900 i dagsläget. :yoparty

K

mer bottendrag i 900:an, köp den! haft en själv! :tummenupp

Jag är lite kluven, 900:an är lite mindre busig i motorkaraktären och går inte så mycket hårdare än 600:an.

För egen del hade jag köpt 900:an, men är det max lek och bus du är ute efter så är det 600:an som gäller.

Jag är lite kluven, 900:an är lite mindre busig i motorkaraktären och går inte så mycket hårdare än 600:an.

För egen del hade jag köpt 900:an, men är det max lek och bus du är ute efter så är det 600:an som gäller.

Nja, jag tycker det är mycket lättare och wheelia med 900:an

Nja, jag tycker det är mycket lättare och wheelia med 900:an

det är det nog garanterat, speciellt på tvåan. en kille jag brukar köra med har skitsvårt för att få upp den på tvåan med sin 600, det är inga större problem med 900:an.

det är det nog garanterat, speciellt på tvåan. en kille jag brukar köra med har skitsvårt för att få upp den på tvåan med sin 600, det är inga större problem med 900:an.

Jo jag har kört bägge med, men det var någon i denna tråd som skrev att 600 var bättre för lek och bus, kanske om man har turbo på 600:an:D
Nä köp 900 så kan du köra ifrån 600.

Jag var med på hondas provdag 2007 på anderstorp och 600an var fan mycket roligare för att inte säga snabbare både i kurvorna OCH på rakan!!

Pratar vi den gamla 600an så kan 900an vara roligare men den nya 600an är mycket roligare än 900an!
Kan man inte wheela 600an i tvåan ska man nog öva lite, den är mycket lättare att wheela än en cbr600rr.

Tveklöst roligare med 600an på kurvig väg och vid "aktiv" körning.
Ska du toura i europa köp 900an.

Jo jag har kört bägge med, men det var någon i denna tråd som skrev att 600 var bättre för lek och bus, kanske om man har turbo på 600:an:D
Nä köp 900 så kan du köra ifrån 600.

Jag tycker att 900:an har jämnare register, alltså tråkigare fast bättre.

jag syftade väl iofs på gamla 600:an men jag skulle ändå köpa 900:an för bottendraget.

Jag var med på hondas provdag 2007 på anderstorp och 600an var fan mycket roligare för att inte säga snabbare både i kurvorna OCH på rakan!!

Pratar vi den gamla 600an så kan 900an vara roligare men den nya 600an är mycket roligare än 900an!
Kan man inte wheela 600an i tvåan ska man nog öva lite, den är mycket lättare att wheela än en cbr600rr.

Tveklöst roligare med 600an på kurvig väg och vid "aktiv" körning.
Ska du toura i europa köp 900an.

Tips på hur man wheelar en Hornet -08 i tvåan med originaldrevning?

Sitter långt bak, raka armar, rak rygg och kopplar . Får hjulet att studsa upp bara lite. På ettan reser den enbart på gas.

Känns hopplöst tom.

Motorn är en nertrimmad cbr600rr så svaret är mer varv än vad känns naturligt om du är van vid en större motor.

Accelerera hyfsat kvickt i tvåan, när du kommer till varvet där vridet börjar komma så dra till i kopplingen samtidigt som du rycker lite styret och ger full gas. Simsallabim och du wheelar.:yoparty

Tycker 600:an (gamla) känns som en mindre o smidigare hoj. Men skiljer de nåt annat än motorn? Iaf tyckte de var stor skillnad motormässigt... mycket mer kraft genom registret i 900. Köper du en 600 av lite senare årsmodell -05-06 nåt så får du USD gaffel också. Ser bra mycket fetare ut o förhoppningsvis bättre.

Har haft en 900 -03. Det var en kanonhoj, skön och fin, rapp och busig om man ville! Körde en 600 -99 tror jag det var, känndes som en trampcykel i jämförelse.. Tror mer på 900:an!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman