Hornet 900 (Strypning)

Celing

Motard mannen
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Suzuki gsxr 1000 -02
Jag har en Hornet 900 -02 som jag undrar om det finns någon strypning eller måste jag byta till andra ljud dämpare.För den är inte som de andra säger att det är bara att gasa så går den upp bakhjulet skulle vara glad över lite tips

Mvh hälsningar Celing

Celing skrev:
2248887 Jag har en Hornet 900 -02 som jag undrar om det finns någon strypning eller måste jag byta till andra ljud dämpare.För den är inte som de andra säger att det är bara att gasa så går den upp bakhjulet skulle vara glad över lite tips

Mvh hälsningar Celing

vad står det ägarbytes pappren är det full effekt så skall det väll inte va nått problem.. det kan ha med teknik och göra med det är kanske inte bara och "gasa" upp den även om jag tror det..

men om det är strypt så sitter det strypningar i insuget (insugsrören) eller nått liknande skulle inte tro att man sätter en styp bricka i rören som man gör på moppe och 125or
//Micke

Celing skrev:
2248887 Jag har en Hornet 900 -02 som jag undrar om det finns någon strypning eller måste jag byta till andra ljud dämpare.För den är inte som de andra säger att det är bara att gasa så går den upp bakhjulet skulle vara glad över lite tips

Mvh hälsningar Celing

Kör själv hornet 9a....flytta bak arslet lite så lyfter den i slutet på ettan....lätt att koppla upp i 2an dock.....håll dig vid 4500varv....slippa kopplingen och vips e du uppe :pannkyss

Byt rör

Bytte till slip-on på min Hornet900 och den poppade betydligt lättare upp på bakbananen. :tummenupp
Märkte inte ngn större skillnad på toppvarv men mellanregistret blev tydligt bättre.

Har sålt cykeln och slip-on, backspeglar samt bulig tank finns till salu.

JV skrev:
2288369 Bytte till slip-on på min Hornet900 och den poppade betydligt lättare upp på bakbananen. :tummenupp
Märkte inte ngn större skillnad på toppvarv men mellanregistret blev tydligt bättre.

Har sålt cykeln och slip-on, backspeglar samt bulig tank finns till salu.
Vad kostar slip-on då

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...