Jag har en 900 och är väldigt nöjd med den. Prövade kompisens 600 några gånger och skillnaden är som sagt varvtalen. Det är mycket mer drag i det lägre registret i 900:an. Det spelar inte så stor roll vilken växel som är i om man ligger i vanligt tempo. 600 måste växlas mer för att må bra. Rent hanteringsmässigt var det inte någon större skillnad. Jag kan tänka mig att det finns mer tillbehör till 600 då den är mycket vanligare, framförallt i europa. En nackdel med 900:an är att den är dyrare att försäkra. Min 02:a går loss på ~8000 hos if (helförsäkring).
När jag köpte hojen sa försäljaren:
-Skillnaden är att du måste växla ned när du kör om på en 600(ensam)

-men du slipper det på en 900(med passagerare).
Det beror ju givetvis på hur snabbt man vill om och är väl inte en helt klockren beskrivning =) men bra säljarsnack är ju alltid roligt att lyssna på.
Summasumarum: 600 är lite mer för de som är aktiva i vänsterfoten/handen. 900 är en bra allroundmotorcykel. Jag har pendlat varje vardag under sommaren på motorväg/landsväg samt haft skojturer på kurviga 70 vägar och hojen levererar varje gång.
Jag har sett Kraschpuckar på lite olika sidor men inte skaffat några själv... Tyvärr körde jag lite enduro i augusti och la omkull hojen men wtf shit happens

det är lätt att vara efterklok.