hoppande tvättmaskin! Hur sluta?

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Har precis köpt en toppmatad tvättmaskin då vi har ont om plats i lhg:n.
Men både när den tvättar och centrigurar så hoppar/studsar den runt på golvet. (hjälpte inte att sitta på den med 85kg). Slutade med att jag fick halft lyfta maskinen från golvet för att det skulle sluta hoppa runt.

Någon mer som har detta problemet? Hur får jag det att sluta? Där jag köpte den hade dom inget tips. "kan va så på hala golv" Men att den ska stutsa runt och nästan dra av slangar och kablar från väggarna är väll inte normalt.
Funderar på en mjukare gummi matta eller likande. Men var kan man hitta de? gärna 4-5cm tjockt som är mjukt med ändå vibrationståligt.

/En som vill använda sin toppmatade tvättmaskin och få rena kläder igen.

Har precis köpt en toppmatad tvättmaskin då vi har ont om plats i lhg:n.
Men både när den tvättar och centrigurar så hoppar/studsar den runt på golvet. (hjälpte inte att sitta på den med 85kg). Slutade med att jag fick halft lyfta maskinen från golvet för att det skulle sluta hoppa runt.

Någon mer som har detta problemet? Hur får jag det att sluta? Där jag köpte den hade dom inget tips. "kan va så på hala golv" Men att den ska stutsa runt och nästan dra av slangar och kablar från väggarna är väll inte normalt.
Funderar på en mjukare gummi matta eller likande. Men var kan man hitta de? gärna 4-5cm tjockt som är mjukt med ändå vibrationståligt.

/En som vill använda sin toppmatade tvättmaskin och få rena kläder igen.

Ta bort transportsäkringarna. Kolla bruksanvisningen

Jaaaaaaduu... fördela tvätten jämt över hela trumman kan ju vara en idé :tummenupp

Rätt självklart när man tänker på de va`?

Hur fördelar man tvätten jämnt över hela trumman? Kan du utveckla det hela? Jag har försökt men det är svårt att lägga saker högst upp i trumman, dom hamnar liksom lite längre ner så fort jag släpper dom.

Hur fördelar man tvätten jämnt över hela trumman? Kan du utveckla det hela? Jag har försökt men det är svårt att lägga saker högst upp i trumman, dom hamnar liksom lite längre ner så fort jag släpper dom.

Määh haLlÅ! tvättar din mamma åt dig eller!! fördela jämnt!! åååh:D

Vattenpass och justera in fötterna så den står helt rakt är mitt tips, Långa farbrorn är en vis man så jag kan inte göra annat än att hålla med honom.

Claes Olsson kan hjälpa dej.

:D :D :D

Bifogat

• Claes olsson 1.jpg
    Claes olsson 1.jpg
    27.2 KB · Visningar: 121
  • Claes Olsson.jpg
    Claes Olsson.jpg
    32.8 KB · Visningar: 73
Ta bort transportsäkringarna. Kolla bruksanvisningen

:mattias :mattias

Bäkk in teh days när jag sålde vitvaror var just transportsäkringarna det vanligaste skälet till klagomål.
Läste du instruktinsboken innan du lät tjejen tvätta eller var du en riktig man?

Man blöter tvätten först o "klistrar" fast den på väggen på trumman :fakta

Nybörjare....

Är inte själva grejen med att trumman snurrar att tvätten också ska snurra, eller "tumla omkring"? För att bli ren liksom?

Jag har problem i min lya då jag har en tvättmaskin som är halv på djupet. Den är så lätt att det kvittar att den står rakt. den studsar omkring ändå.

Är inte själva grejen med att trumman snurrar att tvätten också ska snurra, eller "tumla omkring"? För att bli ren liksom?

Jag har problem i min lya då jag har en tvättmaskin som är halv på djupet. Den är så lätt att det kvittar att den står rakt. den studsar omkring ändå.

Sätter en hundring på att det är under själva centrifugeringen o inte under tvättningen den hoppar o studsar...under tvättningen så snurrar trumman så sakta så att kläderna just ska pluppa runt o snurra osv... :D

Alltså får han köra en tvätt utan centrifugering så kläderna blir blöta som jag sa, sen "klista" fast de jämt fördelat.. jaa :tummenupp

Lassa inte i så mycket kläder är mitt tips.
Min hoppar också om jag har för mycket kläder i.

Enkelt..

Först sätter du dig på tvättisen, och sedan sätter du kärringen i knät på dig.. och ja, ALLA kläder ska ligga i tvätten..

Expander bult rakt ner i betongen med förstärkta vinklar :D Nejra, vattenpass å justera fötterna helt klart. Haft samma problem.

Hur fördelar man tvätten? den snurrar ju ffs..
Tror du maskinen hoppar om man lägger tvätten "fel" eller?

Har du aldrig kört tvätten i centrifugen innan du hängt upp den i torkrummet eller torktumlat den? Fördelas tvätten inte jämt hoppar maskinen massor och stannar tillslut så man får packa om. Då blir man förbannad och man lär sig att göra rätt från början.

Borde vara samma fysiska förutsättningar för centrifugering i toppmatad tvättmaskin.

2915293 :mattias :mattias

Bäkk in teh days när jag sålde vitvaror var just transportsäkringarna det vanligaste skälet till klagomål.
Läste du instruktinsboken innan du lät tjejen tvätta eller var du en riktig man?
Kan nog ha varit så enkelt... Satte varken jag eller tjejen satte in den. litade på elektrikern "systens man.. Men har plockat bort en transportsäkring nu.. hoppas på att det ska bli bättre....

Kan nog ha varit så enkelt... Satte varken jag eller tjejen satte in den. litade på elektrikern "systens man.. Men har plockat bort en transportsäkring nu.. hoppas på att det ska bli bättre....

Har du fått många PM från SH:s kvinnliga del angående köp av din hoppande tvättmaskin? :hihi

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back