Hopkins tar stora ord i munnen...

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
http://eurosport.com/home/pages/v4/l0/s39/e9318/sport_lng0_spo39_evt9318_sto706111.shtml
-------------------------------------------
"American John "Hopper" Hopkins has warned the thirtysomethings on the MotoGP grid that they have had their day and it is time to move over for a new generation. The 21-year-old Californian, who has spearheaded Suzuki's resurgence, is the youngest rider in a field that includes nine riders over 30.

"I consider myself part of the new generation, the young guns they call us," he told Reuters after setting the third and fourth fastest times in the opening practice sessions for Sunday's Spanish Grand Prix."
-------------------------------------------

Vad har han presterat förutom krascher för Suzuki? (hur många gånger går han inte omkull i filmen Faster?). Nu låg han bra till efter första friträningen, och tror att han är världmästare... :hihi
Kvalade förövrigt in på en 11:e plats typ en sekund bakom "gamlingarna"....

(Hoppas jag inte får äta upp det här efter racet imorgon.. :D )

oh yeah! bad mouf'in the american eh! :D

jo, "dom" (tm) är stora i orden som vanligt men sucks a$$ på allt.

Swedie skrev:
oh yeah! bad mouf'in the american eh! :D

jo, "dom" (tm) är stora i orden som vanligt men sucks a$$ på allt.

He he he.. Är inte allt bättre "over there"?

Tycker bara det var kul att just Hopkins, som inte presterat nåt sen han kom till MotoGP, tar till så stora ord... :hihi

Macke skrev:
(Hoppas jag inte får äta upp det här efter racet imorgon.. :D )

Han rullade in på en 14:e plats. 1.19.346 efter....

Vad säger man? "Don't do the talk, if you aint got the walk..." Eller?

Ursäkta skadeglädjen, men jag tyckte det var lite skönt att den kaxiga lilla Amerikanen fick på näsan...

Last edited:
Dryga 20 sekunder efter Toni Elias som gör sitt första MotoGP-lopp....
Skulle vilja veta varför Suzuki inte kan prestera på racen för Hopkins är snabb men inte över racedistans.

Dels var han väl sjuk. Sen är väl inte suzukin nån topphoj heller? Sätter han några podiumplatser på den där hojjen i år hamnar han kanske på en bättre hoj nästa år? Å då får dom nog se upp...

Goodstuff skrev:
Dryga 20 sekunder efter Toni Elias som gör sitt första MotoGP-lopp....
Skulle vilja veta varför Suzuki inte kan prestera på racen för Hopkins är snabb men inte över racedistans.
Både Roberts och Hopkins har kvalat in i de två första leden men något klickar när det blir söndag.

:va

Nyteknik skrev:
Både Roberts och Hopkins har kvalat in i de två första leden men något klickar när det blir söndag.

:va

På Roberts är det väl psyket iaf... Grinolle som alltid klagar på materialet...
(Varför bröt han racet förresten?)

Vad det är för fel på Hopkins vet jag inte. Alltid tyckt att han inte har vad som krävs, men nu har han ju börjat köra fort på dom tidiga träningarna och en del kval.
Kan det vara så att sätta upp hojen och hitta rätt däck inte är Hopkins starka sida? I början när alla letar efter rätt inställningar, och provar sig fram, så har dom ju rätt så lika förutsättningar. Då kör han lika fort som dom andra..
Men när alla väl har hittat rätt inställningar, och racet drar igång, så hamnar Hopkins efter... ?
Bara en teori...

Man ska komma ihåg att han är bara 21 år(tror jag). Jag tror att Macke kan vara inne på rätt spår. Han är inte lika bra på att ställa in en race set-up som han är på att smiska in ett eller några ruskigt snabba varv.
Jag tror han har vad som krävs - Suzukin verkar ju inte bli bättre, åtminstone inte så mycket bättre som de behöver.

Goodstuff skrev:
Man ska komma ihåg att han är bara 21 år(tror jag). Jag tror att Macke kan vara inne på rätt spår. Han är inte lika bra på att ställa in en race set-up som han är på att smiska in ett eller några ruskigt snabba varv.
Jag tror han har vad som krävs - Suzukin verkar ju inte bli bättre, åtminstone inte så mycket bättre som de behöver.

Om Hopkins får förnyat förtroende, så kanske han kan bli bra om några år, han behöver nog lära sig MYCKET om setupen av hojen och skaffa sig rutin.
Men presterar man ingenting alls inom 2-3år så brukar man bli knuffad åt sidan.. Och har är väl inne på sin andra säsong nu va? Eller tredje? "First GP -02 JPN" står det juh.....

Edit: Han har kört 3 säsongen, börjar sin fjärde nu enligt MotoGP.com

*/ ?>
Back