Hoodie med d3o

Jag skulle nog lika gärna köra med t-shirt om jag skulle tänka på o köra i någon sån där. Men alla ska väll lära sig den hårda vägen :P

Skyddar nog bättre än tshirt men inte mycket. Det första som händer är väl att den rullar upp ...Bad idea...

goretex ställ kan också åka upp...

jag krascha i 70 med kevlar jeans och crosskydd, helt oskadd, byxorna nötes igenom jeanset men inte kevlaren. skydden repade på under armarna

jag krasha i 50 med gortex ställ, fick skära bort understället ur höften med ett rakblad.. men stället klarsade sig..

Kör i Skinnjacka (med inbyggda skydd) istället, vet att det är varmare men den dagen du ligger i diket (vilket brukar vara just på de "korta turerna") så kommer du vara glad för att du skippade luvtröjan. :fakta

Har ni testat hoodie och vet att de rullar upp eller tror ni bara att det blir så?
Jag har letat efter skinnjacka med men de flesta blir för korta när man har jeans och sitter på hojen,
jag är 189 cm lång och väger 82 pannor så ganska långsmal.
Några förslag på lite längre sportig skinnjacka?

är icon-jackorna längre än andra?
de flesta blir ju som sagt lite korta för mig..

nja.. skulle tro som alla andra.. har sett jackor för lite "längre" personer.. ska forska i vart f*n jag såg det :)

Snackade med en kille i butik som i alla fall sa att kasa är nog bäst i skinnställ, men att de vanligaste olyckorna innebär en kortare flygtur och inte speciellt långa sträckor kasade på asfalt. Därav sa han om man ska tänka på skydd är en bra hjälm och ett bra ryggskydd viktigast.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien