Honung

sanntur

The botten is nådd
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
Gixxer 1100R -92:a
Gränsfall kanske... ( forumet tänkte jag på)
Va ute och körde blev kall om halsen,(förkyld) Kommer ihåg en huskur om honung: drick te med honung... VARFÖR ?? Kan man inte äta det på mackan? det va ju göör snuskigt med honung i teet..
Vaxet gav en obehaglig bi-smak.. (Fniss)

Nån som vet om det finns några belägg för om det funkar alls??

sanntur skrev:
Gränsfall kanske... ( forumet tänkte jag på)
Va ute och körde blev kall om halsen,(förkyld) Kommer ihåg en huskur om honung: drick te med honung... VARFÖR ?? Kan man inte äta det på mackan? det va ju göör snuskigt med honung i teet..
Vaxet gav en obehaglig bi-smak.. (Fniss)

Honung är antiseptiskt, fungerar lika bra på tesked som på mackan. Ska honung ge ngn effekt i te ska det inte tillföras förrän vattnet svalnat lite (ca 40 celcius om jag får gissa vilt), annars förlorar det sina antiseptiska egenskaper.

Jag äter honung varje dag (på mackan). Har gjort det sen jag var pyttepytteliten...
Jag klarar mig undan de flesta förkylningar och influensor ska jag säga! :tummenupp

flugan skrev:
Honung är antiseptiskt, fungerar lika bra på tesked som på mackan. Ska honung ge ngn effekt i te ska det inte tillföras förrän vattnet svalnat lite (ca 40 celcius om jag får gissa vilt), annars förlorar det sina antiseptiska egenskaper.

65 grader, över det får man INTE värma honung, då tar man död på allt som finns i den! Far är biodlare, och har försökt skola mig till efterträdare :)

sanntur skrev:

Tro mig det funkar, i alla fall om det retas så i halsen så att du skulle kunna ta en stor soppkvast o köra ner o klia för att bli av med det...Annars finns Bacufin på apoteket. :tummenupp Kliar det ännu mer så sök läkare o få medicin.

Gulliga saker....så länge de håller sig borta ifrån mig :hihi

( :confused: blandar du honung med ditt "vanliga" te.. :zpy Honungsvatten är annars det bästa/godaste...)

Bifogat

• zur zur.JPG
    zur zur.JPG
    71.7 KB · Visningar: 44
Last edited:
prövade med vanligt te, men det smaka SÅ illa att jag knappt vågar testa ikväll igen..
Men jag ska va stark och beete(??) mig vuxet..

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025