Honda Xr 650 motard vs KTM 660

Major Bif

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
Blåvit, R1000 K4. Yoshi Tri-oval bolt-on, Skidmarxz double bubble kåpglas. Bänkad vid 200mil, 155 SAE vid 11.000rpm.
Har blivit mer och mer sugen att sadla om till motard, för "normalisera" farter och försäkringspremier en aning..

Med risk för att liknande trådar finns redan som har jag lite frågor ang.
Xr 650 och Ktm 660. Det känns som det är dem det står mellan..

Prismässigt så ligger 660 bättre till, kan gå att få loss en ny 04 på lelles för ca 67000:- så det är klart bättre än hondan.

Men hur är det med andra saker såsom:Serviceintervaller, väghållning (fjädring), effekt, körglädje samt inte minst vibrationer?? Vill kunna använda hojen och inte bli begränsad till 7 mila tripper pga domnade händer och fötter!

Skulle vara grymt tacksam för svar !

Finns massor med spaltmeter skrivna på det här forumet om bägge hojarna. Pröva göra en sökning...

//Eric

Jag köpte en 660 och ångrar mig inte en sekund.

såså.. spring iväg och köp en nu.

jag kör xr. jag är nöjd som fan med den! har biggunsystem och annat lulllull så den går bra och låter mysigt.. dock är jag nu sugen på en 660 för att dom ligger så bra i pris. jämföra dom kan jag inte, men kan tänka mig att det inte är spec stor skillnad.

Bobbo V skrev:
660 vibrerar som ingen annan hoj och det är ganska täta serviceintervaller.

Tycker inte vibrationerna är så farliga... för mig beror det lite på vad jag har på fötterna. Med crossstövlar så är det helt okej. Man får köra aktivt så tänker man inte på det :)

Har provat en 660 och kör en xr650 med big-gun helsystem och en edelbrock förgasare... Vet inte om det är så men hondas känns starkare! Det enda jag skulle vilja ändra på hondan är sadeln, den är stenhård... Det är bara att provköra bägge hojar. Det här med att dom ligger olika i pris har ju ingen egentlig betydelse, om du inte köper till helt fel peng så får man ju igen slantarna!

Major Bif skrev:
Har blivit mer och mer sugen att sadla om till motard, för "normalisera" farter och försäkringspremier en aning..

Med risk för att liknande trådar finns redan som har jag lite frågor ang.
Xr 650 och Ktm 660. Det känns som det är dem det står mellan..

Prismässigt så ligger 660 bättre till, kan gå att få loss en ny 04 på lelles för ca 67000:- så det är klart bättre än hondan.

Men hur är det med andra saker såsom:Serviceintervaller, väghållning (fjädring), effekt, körglädje samt inte minst vibrationer?? Vill kunna använda hojen och inte bli begränsad till 7 mila tripper pga domnade händer och fötter!

Skulle vara grymt tacksam för svar !
De har en ny 660 -04 ståendes på superbike, kan du nog få ett sommarpris på...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman