Honda X11

HILL

onanist
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
Honda X11
Tjena

Är det någon mer än jag som kör Honda X11??
Och i så fall har ni några bra tips på försäljare av styling/tuning delar, inte helt lätt att hitta vettiga prylar.

Hur funkar det med avgas system? De e ju lite lättare att hitta e beg till en blackbird

HILL skrev:
Hur funkar det med avgas system? De e ju lite lättare att hitta e beg till en blackbird

Blackbirdens passar ganska bra, mitt micron system hade inget hål för lambdasonden och x11ans ram har en knöl som tar i systemet.

Jag har planer på att gjuta av min undertail som jag snickrade förra vintern.

Miks

HILL skrev:

Funkar bra,det enda som kan vara om du skall ha slip-on är att du kan behöva lägga i en rörbit på ca 5 cm på vissa,men jag vet att ex Micron passar rakt av,enklaste är att kolla på tillverkarens artikelnummer på tex deras hemsida eller någon webbshop så ser man om det är samma art nummer på systemet/slipon till BB och X11:an.

Kolla också på detta forum,det är kanske inte störst men lite tips och svar kan man få.

http://www.hondax11.com/

:)

jag har orginal systemet, och det låter fan som en symaskin...
sen är jag sugen på en frän undertail, hittade ett par i tyskland gillade dom inte helt.
Funderar dessutom på att fixa dubbel lyse fram, får se i vinter

HILL skrev:
jag har orginal systemet, och det låter fan som en symaskin...
sen är jag sugen på en frän undertail, hittade ett par i tyskland gillade dom inte helt.
Funderar dessutom på att fixa dubbel lyse fram, får se i vinter

Jag körde också min med orginalsystem,min dåvarande flickvän garvade åt mig och frågade varje gång jag startade den i jämte hennes Duke med Akrapovic pipor på

-är den igång ?

Skall du lägga pengar på system så köp ett helsystem istället för slipon,vilket är billigare och ger mer Hk.

Miks skrev:
kolla bilderna på min 11 under bygget och sen "färdig" hoj.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=1529424#post1529424

Miks

Den undertailen va asrå, gjuter du av den så tar jag en direkt
:tummenupp

Jag är sugen på ett 4-1 system vad kör du med? Pris? Var har du köpt?

Långa farbron skrev:
Jag körde också min med orginalsystem,min dåvarande flickvän garvade åt mig och frågade varje gång jag startade den i jämte hennes Duke med Akrapovic pipor på

-är den igång ?

Skall du lägga pengar på system så köp ett helsystem istället för slipon,vilket är billigare och ger mer Hk.

Blir helt klar ett hel sys. helst ett 4-1

Det är klart för en x11 "broder" gjuter jag av den. 4-1 systemet beställde jag från Duells, dom har bara slipon i sitt sortiment. Jag ringde och tjatade tills dom beställde 4-1 systemet till mig. Först nästan vägrade dom, men jag yxade till ett mail till micronexhaust i england och dagen efter ringde produktchefen på duells mig.

www.micronexhausts.com

Miks skrev:
Det är klart för en x11 "broder" gjuter jag av den. 4-1 systemet beställde jag från Duells, dom har bara slipon i sitt sortiment. Jag ringde och tjatade tills dom beställde 4-1 systemet till mig. Först nästan vägrade dom, men jag yxade till ett mail till micronexhaust i england och dagen efter ringde produktchefen på duells mig.

www.micronexhausts.com

Vi får komma överens om ett pris på undertailen, men den är fan den coolaste jag har sett på en X11. Dom jah hittade på nätet har någon jävla "klack" för nummerplåten inte allt snygga. Ska fan ringa duells imorgon...gick det en gång så ska det fan gå igen, får man fråga vad du fick pröjsa?

Nja, kommer inte ihåg priset, beställde den via jobbet som "båtpryl" så priset var inte aktuellt. men normalt bruttopris var betydligt billigare än acrapovic o dylika "posör" rör.

Miks skrev:
Nja, kommer inte ihåg priset, beställde den via jobbet som "båtpryl" så priset var inte aktuellt. men normalt bruttopris var betydligt billigare än acrapovic o dylika "posör" rör.

OK.
Ska ringa och kolla läget på måndag. Men en undertail är jag jävligt intresserad av om det finns möjlighet...orginal är ju ingen höjdare. Bara säg vad du vill ha så tror jag nog vi kan komma överens.
Har du fått ordning på låset till sadeln ihop med tailen eller hoppar du det?

Min polare som kör X11 har ett Yoshimura tri-oval 4-1-system, det låter trevligt och är mycket stilrenare än orginal (och antagligen mycket lättare också).

sgtpepper skrev:
Min polare som kör X11 har ett Yoshimura tri-oval 4-1-system, det låter trevligt och är mycket stilrenare än orginal (och antagligen mycket lättare också).

Sant, sant. originalburkarna väger som 2-3 flak öl. :tummenupp

sgtpepper skrev:

vet du var han köpt?
jag måste ta tag och ringa runt lite nu i veckan, kolla lite priser och sånt

HILL skrev:
OK.
Ska ringa och kolla läget på måndag. Men en undertail är jag jävligt intresserad av om det finns möjlighet...orginal är ju ingen höjdare. Bara säg vad du vill ha så tror jag nog vi kan komma överens.
Har du fått ordning på låset till sadeln ihop med tailen eller hoppar du det?

Låset ligger i verktygslådan på jobbet, men det är bara jag som vet var vajjern är gömd. oroa dej inte för priset. Jag ska försöka lura iväg några till england. Grabbarna på hondax11.com har bara smäckigt skit att stajla sina hojjar med.

HILL skrev:
vet du var han köpt?
jag måste ta tag och ringa runt lite nu i veckan, kolla lite priser och sånt
Nej, tyvärr, det satt på när han köpte hojen så jag vet inte vart det är köpt, men det är nog bara att gå till någon handlare som säljer Honda och/eller Yoshimura så borde dom väl kunna hjälpa till.

sgtpepper skrev:
Nej, tyvärr, det satt på när han köpte hojen så jag vet inte vart det är köpt, men det är nog bara att gå till någon handlare som säljer Honda och/eller Yoshimura så borde dom väl kunna hjälpa till.

Jag har inte haft bågen så länge, köpte i slutet aug. så de är dags att få tummen ur arslet och börja fixa allt man funderat på typ undertail, avgas, styre har tänkt slänga på ett cross styre eller liknande.

Hade en X11 för ett par år sedan, mycket rolig sak. Hade ett Akra 4-1 på den som bantade hojen typ 10 kg, samt gav 18 HK till. Billigaste trimm jag har köpt iaf. Dock så blir du av med centralstödet om du sätter ett sådant rör på.
Lycka till. :tummenupp

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...