Honda, Sukka, Kawa eller yama

Millejan

My ambitios weight more than my talent..
Gick med
3 Oct 2009
Hoj
Mille factory 04, R6-04 banhoj, Zx9r-00 såld
Jag letar hoj nu till sommaren och skulle vilja få lite tips på mærken med før och nackdelar. Ær sugen på en R1, gsxr1000 eller motsvarande av andra mærken...
R1 verkar næstan billigast men jag undrar vilket mærke som ær pålitligast.

Mvh Janne

det där är rätt svårt o svara på ,, men honda cbr 929,954 är ju en smidig hoj ,, sj hade jag en gsxr 1000-02 aldrig några bekymmer med den , men upplevde den lite klumpigare än både honda o r1

r1 har jag bara kört en gång men o andra sidan är den tokrolig ,, dock verkar det som att honda är driftsäkrast

Jo, jag har hørt att Honda ær driftsækrast men också tråkigast...:( Kanske R1 ær nånting mitt emellan då? Kawa då? Vad ær Kawas motsvarighet på dessa modeller? Hur ær dom och køra/serva?

hara bara haft en kawa 750 -93 men har provkört nyare modeller men upplevt att det inte hänt så mkt samma motorkaraktär ,sittställning osv ,, sen är det nog en offantlig skillnad o köpa en kawa 1000 mot en gammal zxr ( runt 90-talet ) ,,

suka har ventil vid 2400
r1 har jag för mig vid 4000
hur mkt har du tänkt o lägga ?

Typ 40-50 ungefær. Ær också sugen på en speed triple men jag vet inte hur dessa ær...
Buel ær inte heller helt fel men ...hhmmm...kostar

har en beg- guide du kan få från bike ,, där står det ju en jäkla massa man vill veta om det man är intresserad

Hur/var kan man få det? En tidning?

ska iväg o handla snart , kan ju lämna den på vägen / mötas på bra ställe den är från 2008 iofs

Hmmm...Mugge tack för erbjudan men jag är i Norge på jobb just nu. Asså, så tripple speed är billigare i förs? Det är ju hojar med mycket mer attityd än riskokarna så man kanske skulle kolla efter en trajja...:)

Edit: Nu fick ni mig och bli sugen på trajjan.....älskar nakenhojar och det lite rebelliska stuket! Spänna fast en ryggsäck på sadeln och ut på vägen...:) Inga gubbiga originalväskor här inte!
Hur är Trajjerna och köra på kurviga vägar respektive på motorvägar? Har en kompis i thailand som har en speed tripple i Thailand och jag var så impad av det brutala utseendet..:) Går inte blanda ihop med en japsare...:) Vad är nackdelarna på dessa maskiner?

Last edited:
kurviga vägar funkar den fint på , motorväg har jag ej provat men den är ju kåplös
så motorväg är nog ingen höjdare ,, men det finns ju en liten vindavvisare man kan köpa till ,, då ser den ju lite halvsnygg ,, eller mindre ful ut där fram

Ohhh, hittade en annan snygging! Yamaha MT 01.....fyfabian vad grymm! Hur ær dessa maskiner?

Hmm....som det verkar nu så lutar det åt trajjan... verkar som att man har en fruktansvärt rolig maskin som inte kostar en förmögenhet och ha i trafik. Har jag fel kanske? Man vill ju gärna ha en hoj som inte ser ut som alla andra men ser cool ut...:tungan
Fast fan vad R1 -er är billiga i inköp....:(

Ska åka och titta på en ZX9R 00 på söndag. Är dessa roliga, Driftsäkra cyklar? Vad ska man se upp med? Vad är rimlig pris för en 00 i fint skick?

Ska åka och titta på en ZX9R 00 på söndag. Är dessa roliga, Driftsäkra cyklar? Vad ska man se upp med? Vad är rimlig pris för en 00 i fint skick?

lusläste lite i bikes beg guide, vet i fan varför man har kvar den iofs
men det står iaf att de är driftsäkra o inga kända fel rapporterats

sen är det ju en nästan 10 år gammal hoj så kolla det vanliga
plast ,, skrap rep märken ,, inga växlar hoppar ur vid acc
drivpaket ,, däck , rassel från motorn m,m

pris har jag ingen större koll på men blocket bör väl ge dig hyffsad info om det

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT