Honda Shadow 600

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Terminator 700 -2022
Även fast jag nyss köpt en Tenere 700 så kan jag inte släppa cruiser segmentet. Jag är rädd att man missar ett roligt hojsegment om man inte testar.

Är det nån här som kör Honda Shadow årsmodell 1989-2000 typ?

Skottsäkra motorer men är det goa hojar?
Fan synd att man inte kan provköra begagnat hojar. Jag får ju antagligen köpa och testa och sälja om det inte är kul.

Tycker jag de e kul så ska jag modda den till en cool chopper/bobber sen.

Låt mig presentera den fetaste vlx 600 ombyggnaden på jorden. Pungt

Bifogat

• DAA76725-A4F5-4229-8782-E6DABCF8E67E.png
    DAA76725-A4F5-4229-8782-E6DABCF8E67E.png
    7.2 MB · Visningar: 18
Även fast jag nyss köpt en Tenere 700 så kan jag inte släppa cruiser segmentet. Jag är rädd att man missar ett roligt hojsegment om man inte testar.

Är det nån här som kör Honda Shadow årsmodell 1989-2000 typ?

Skottsäkra motorer men är det goa hojar?
Fan synd att man inte kan provköra begagnat hojar. Jag får ju antagligen köpa och testa och sälja om det inte är kul.

Tycker jag de e kul så ska jag modda den till en cool chopper/bobber sen.

Låt mig presentera den fetaste vlx 600 ombyggnaden på jorden. Pungt
Försök minnas dina jävligaste stunder med din förra hoj. Man förskönar ofta historien och man glömmer fort. Du har en grym hoj som är rolig.

Har du massa kompisar som kör glidare och ni vill åka runt med skinnväst och dricka kaffe eller ta en snabb-böging på statoiltoan så köper jag det. Annars inte.

600cc sur honda twin är tråkigare än trimmad moped. Ska du köra glidare tycker jag du ska köpa något större för att få rätt känsla.

Det fanns helt klart en anledning att man köpte nytt, gillade inte att hojen (xs400) var opålitlig samt för liten. Man sitter ju som en kung på T7:an.

Du har helt klart rätt ang drömmarna, känner igen detta såväl och borde inte ”gå på detta igen”. Man ser framför sig hur man gliiider fram, men sen i verkligheten är det skumpigt, kallt och hojen är slö. Hojen på bilden ser ju bekväm ut men är allt annat (stelis).

Jag släpper nog detta nu, sen om man får chansen att provköra nångång eller hittar en i vinter för 10k kanske man slår till.

Det fanns helt klart en anledning att man köpte nytt, gillade inte att hojen (xs400) var opålitlig samt för liten. Man sitter ju som en kung på T7:an.

Du har helt klart rätt ang drömmarna, känner igen detta såväl och borde inte ”gå på detta igen”. Man ser framför sig hur man gliiider fram, men sen i verkligheten är det skumpigt, kallt och hojen är slö. Hojen på bilden ser ju bekväm ut men är allt annat (stelis).

Jag släpper nog detta nu, sen om man får chansen att provköra nångång eller hittar en i vinter för 10k kanske man slår till.
Sedan jag sålde min MT5a när jag var 15 drömde jag alltid om att skaffa en. Nu, typ 20 år senare, skaffade jag en. Rev ner i molekyler och renoverade allt. Ser riktigt bra ut och går helt perfekt. Men… Kör upplevelsen suger. Känslan när man varvade mätaren ut när man var 15 var att man flög fram. Nu sitter man med en hand på styret och känner sig töntig. Fjädringen är i toppskick men suger röv. Den är slö. Efter allt slit körde jag fem mil med den. Kul, men det räckte. Resterande milen har körts på cykelbanor med sonen på. Där är den perfekt och vi har roligt tillsammans.

Det är huvudpoängen. Är man ett kollektiv som kör så kan man åka vad som helst och ha kul. Har du knuttekompisar så är glidare säkert svintrevligt. Är det körupplevelse du vill ha så tror jag mer på ändamålsenliga hojar.

Det stämmer, grejen är att det ofta är vägen/omgivningen eller åka i grupp som avgör om det är roligt. Känner tyvärr att man inte riktigt får det där nöjet att bara ”ta en sväng” utan det skall vara i kombination av en resa med ett mål, annars e de inte lika skoj. Därför köpte jag min hoj så man kan sladda runt på TET samt åka och tälta i skogen som är halva grejen med körningen.

Fan vad bra skrivet. Exakt så ser hela min hojkarriär ut, verkligheten stämmer inte överens med fantasin. Tack, du har besparat mig ytterligare ett meningslöst hojköp genom detta klargörande.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!