honda nsr125-86

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Ort
China Mainland
Hoj
2x gixxer turbo
har blivit erbjuden en nsr125 (nsf? :va ) för 3500:- är lite jobb byta packboxar i framgaffeln,lameller.Lager och kolv byter man ändå om man köper och ska börja pilla. Den är inte heller besiktad gick inte igenom för att den läkte i framgaffeln(en polare som har den) är det ett värt köp tror ni?den är ful i plasten också men vad spelar det för roll? :tungan
kan man få en fin för samma pris som man fixar upp denna på?tänkte annars ha den som moppe.
 
Brännström skrev:
har blivit erbjuden en nsr125 (nsf? :va ) för 3500:- är lite jobb byta packboxar i framgaffeln,lameller.Lager och kolv byter man ändå om man köper och ska börja pilla. Den är inte heller besiktad gick inte igenom för att den läkte i framgaffeln(en polare som har den) är det ett värt köp tror ni?den är ful i plasten också men vad spelar det för roll? :tungan
kan man få en fin för samma pris som man fixar upp denna på?tänkte annars ha den som moppe.
håller med solid snake... bjud 2000 spänn
 
dom "få" pengarna du räknar med att du ska lägga för att få den att fungera korrekt kommer nog få det att bli mer än att köpa en fräsh NS..
Men får du den för 2k så är det en billig reservdelshoj om du skulle ha en till NS.
 
Köp den inte säger jag.. Har sådär mycket gått sönder på den är det bara en tidsfråga innan resten pajar
 
kolla upp hur många mil den har gått.. ang priset så tycker jag att om du får den för 2k och under förutsättningar att du har en till NS som är i bättre skick så är det kanon.. man kommer lätt upp i 2k i delar och har du en extra hoj så är det toppen.. Har själv behövt en vid flera tillfällen. Dock är det cylinderkittet som brukar gå på 2taktare.

I för sig så behöver det inte betyda att den är i dåligt skick eller på väg att rasa för att den gått långt.. kan likaväl vara så att den är i sämre utförande och gått väldigt lite.. beror på hur dom är behandlade.
 
tänkte isånnafall göra så att jag säljer farsans gammelskoter så behöver jag inte betala nått för just hojen ur mina egna pengar.Vad kostade det för er att ta lättmc kortet?klarar man sig med 2000:- på bara den biten?Tänkte ha en budgethoj bara i sommar som inte behöver va fräsch....Ska sälja bort crossen också,vet att den gick inte igenom besiktningen i sommras bara för att packboxarna läkte,den är ju en del skamfilad men men...Om man tar lättmc kortet så är det väll bara att köra upp för tung hoj sen?får man köra ostrypt effekt då också om man haft lättmc tidigare?
tackar för svaren :Bugar
 
Brännström skrev:
tänkte isånnafall göra så att jag säljer farsans gammelskoter så behöver jag inte betala nått för just hojen ur mina egna pengar.Vad kostade det för er att ta lättmc kortet?klarar man sig med 2000:- på bara den biten?Tänkte ha en budgethoj bara i sommar som inte behöver va fräsch....Ska sälja bort crossen också,vet att den gick inte igenom besiktningen i sommras bara för att packboxarna läkte,den är ju en del skamfilad men men...Om man tar lättmc kortet så är det väll bara att köra upp för tung hoj sen?får man köra ostrypt effekt då också om man haft lättmc tidigare?
tackar för svaren :Bugar


nej, när du har haft a1 = lätt mc så får du köra upp för A när du är 18, fast med begränisning i 2 år som sedan övergår till obegränsat..

men 2000 kan du nog klara dig på om du är privatist. en uppskrivning kostar 180 kr ( har jag för mig :va ) och sen kostar uppkörning 800 kr.

Men om du inte har nån att övningsköra med eller så så kan du nog bara glömma att försöka som privatist, det är svårare en vad man tror att köra som man ska på vägen.
 
spectre skrev:
nej, när du har haft a1 = lätt mc så får du köra upp för A när du är 18, fast med begränisning i 2 år som sedan övergår till obegränsat..

men 2000 kan du nog klara dig på om du är privatist. en uppskrivning kostar 180 kr ( har jag för mig :va ) och sen kostar uppkörning 800 kr.

Men om du inte har nån att övningsköra med eller så så kan du nog bara glömma att försöka som privatist, det är svårare en vad man tror att köra som man ska på vägen.
Mycket sant.. Sen kan det vara mycket svårt att köra bana om man inte övat.. (alla har inte tillgång till bana). Desutom så kan trafikskolan vara för ****** ... Det vill säga du kör som en GUD men dom påpekar fel endå.. :mad: ..
Ang privatister så är VV hårdare mot dom under uppkörningen..
 
spectre skrev:
nej, när du har haft a1 = lätt mc så får du köra upp för A när du är 18, fast med begränisning i 2 år som sedan övergår till obegränsat..

men 2000 kan du nog klara dig på om du är privatist. en uppskrivning kostar 180 kr ( har jag för mig :va ) och sen kostar uppkörning 800 kr.

Men om du inte har nån att övningsköra med eller så så kan du nog bara glömma att försöka som privatist, det är svårare en vad man tror att köra som man ska på vägen.

Har för mig att det kostade 3200 för mig med allt! Soppa, teoriböcker, uppkörning, teoriprov o allt som man kan tänka sig :)
 
Stolten skrev:
Har för mig att det kostade 3200 för mig med allt! Soppa, teoriböcker, uppkörning, teoriprov o allt som man kan tänka sig :)
Inte illa!. Man får försöka få det billigt nu inför A begränsat nu i sommar.
 
philsson skrev:
En god vän till mig fick sitt för 2500kr.. antar att du fick ditt för samma.

Nej, 1300 kr billigare än Spectre, som fick sitt för 2800 = 1500:-

Övningskörning 50 mil
1 Teoriprov
1 Uppkörning
 
Mac skrev:
Nej, 1300 kr billigare än Spectre, som fick sitt för 2800 = 1500:-

Övningskörning 50 mil
1 Teoriprov
1 Uppkörning


fick mitt för 1500 mindre än de. slå det om ni kan=)

ang spectre så kan du ju köra upp för A begränsad när du är 18 även om du inte haft A1
 
Brännström skrev:
1132532 har blivit erbjuden en nsr125 (nsf? :va ) för 3500:- är lite jobb byta packboxar i framgaffeln,lameller.Lager och kolv byter man ändå om man köper och ska börja pilla. Den är inte heller besiktad gick inte igenom för att den läkte i framgaffeln(en polare som har den) är det ett värt köp tror ni?den är ful i plasten också men vad spelar det för roll? :tungan
kan man få en fin för samma pris som man fixar upp denna på?tänkte annars ha den som moppe.


Det va väldigt länge sen nu men köpte du nsf:en? Och har du den kvar? (använde du den som reservdels hoj) Om du har den kvar och den bara står köper jag gjärna höger motorkåpa och kickmekanism av dig.
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top