Honda NSR Frågor!

Espdavve

Ny medlem
Gick med
3 May 2005
Ort
Piteå
Hoj
NSR 125CC -89
Tjena!
Ska börja köra motorcykel och tänkte med nått lätt till att börja med
Har kollat på Honda NSR 89-91 Ligger i bra prisklasser
Är det några skillnader mellan 89:orna och 91:orna i utseende eller effekt?
Finns det nån stor anledning varför man stryper dom från ca 20kw till 11kw?
Har inte möjlighet att testa ¨nån när man bor i piteå får fara minst 30 mil för det.. Suck
Är dom roliga att köra i allmänhet?? :yoparty
Tacksam för svar :Bugar
//Dawe
 
jaja nu ska vi inte va sånna han kanske inte har varit så intresserad av mc innan...man har 11kw i hojen för att det är lag på det, men de flesta brukar ta ur de strypningarna för att polisen oftast inte har en aning om att de behöver vara strypta...det är därför det står att de har 11 kw i papprena...nsr är en bra hoj och de rör på sig rätt bra med, iallafall den äldre modellen....
 
zpeppy skrev:
jaja nu ska vi inte va sånna han kanske inte har varit så intresserad av mc innan...man har 11kw i hojen för att det är lag på det, men de flesta brukar ta ur de strypningarna för att polisen oftast inte har en aning om att de behöver vara strypta...det är därför det står att de har 11 kw i papprena...nsr är en bra hoj och de rör på sig rätt bra med, iallafall den äldre modellen....

Den nya är la vassare?
 
SolitudE skrev:
Nej!
Jag har båda, så jag vet. :fakta

Trådstartaren: NSR är en bra hoj, dock är den gamla lite svårmekad. Förövrigt kan du få köpa min 89:a. :)
Förövrigt kan ja säga att den är helt underbart skick på och jag har alldrig i hela mitt liv sett en -89 i sånnt skick....
 
zpeppy skrev:
Förövrigt kan ja säga att den är helt underbart skick på och jag har alldrig i hela mitt liv sett en -89 i sånnt skick....


Inte jag heller.. :hihi
Jo, den är "ganska" fin. Hoppas att jag blir klar med den på fredag, sen kommer den ut på annons :tummenupp
 
ahh, min honda nsr -91 går som en pärla.. Nsr is teh shit
 
Okej. alltså det första man gör är att ta bort strypningen :tummenupp
Finns det nån annan 125 som är lika kul å köra som Nsr:en och det viktigaste av allt ''ser bra ut''
 
Espdavve skrev:
Okej. alltså det första man gör är att ta bort strypningen :tummenupp
Finns det nån annan 125 som är lika kul å köra som Nsr:en och det viktigaste av allt ''ser bra ut''

Tzr, nya modellen är snygg och går bra!
RS är snygg och går bra!
 
Espdavve skrev:
Okej. alltså det första man gör är att ta bort strypningen :tummenupp
Finns det nån annan 125 som är lika kul å köra som Nsr:en och det viktigaste av allt ''ser bra ut''

Kan bara starkt rekomendera en NSR -91 (den enda nsr jag testat, och har en sådan)

Min drar STRYPT en ostrypt ny nsr på 402meter...
Hittade strypningen lite sent så den ska ur nu till sommarn. Nsr går piggt även strypt och att plocka strypningen direkt är ren idioti då man bör lära sig köra hojen först. :huvet

Tzr tycker jag känns som en moppe (hade en 89 innan nsr-en), det går inte att ligga över 120 utan att vara orolig då det känns instabilt, medan nsr utan problem går i 150 mätarfart (med strypning) och fortfarande känns stabil.

Lycka till...

mvh//Micke
 
sirmiro skrev:
Tzr tycker jag känns som en moppe (hade en 89 innan nsr-en), det går inte att ligga över 120 utan att vara orolig då det känns instabilt, medan nsr utan problem går i 150 mätarfart (med strypning) och fortfarande känns stabil.

Lycka till...

mvh//Micke


Kan inte ha varit många rätt på din tzr då, min gjorde iaf 145 strypt och känns inte ett dugg nervös heller för den delen.

Nu gör den bara 150 ostrypt men nerdrevad, originaldrevad gör den mätaren ut och lite till, känns inte ostabil heller.
 
sirmiro skrev:
Min drar STRYPT en ostrypt ny nsr på 402meter...


Anntingen var din inte strypt vid tillfället eller så var inte den nya NSR:en ostrypt.
En helt ostrypt NSR (nya moddellen) går 150-160 (mätarfart) och då tror jag inte din strypta NSR hänger med.

....eller så kunnde inte han på nya NSR:en köra... :7peta
 
sirmiro skrev:
Min drar STRYPT en ostrypt ny nsr på 402meter...

Nämen tjena.
Jag har också en strypt NSR -89 stående här hemma.
Ostrypt gjorde den 160 enligt mätaren.
Strypt gör den absolut inte över 120.

Antingen har du bara en liten del av strypningen i eller så har du ingen alls.
Vart sitter strypningen/strypningarna?

Min nya NSR är ostrypt och hänger på den gamla (ostrypt då) hyffsat bra, men lite skillnad är det. Enligt pappren ska ju den nya ha 28hk och den gamla 31,6. Antar att där är skillnaden.

Min slutsats: Du kan INTE dra den nya NSR:en när du kör strypt, han ska dra dig med hästlängder. Däremot kan du köra ifrån honom om du kör ostrypt. Något fel är det, om det beror på strypningen eller att den andra inte kan köra, det vet inte jag. :tummenupp
 
SolitudE skrev:
Nämen tjena.
Jag har också en strypt NSR -89 stående här hemma.
Ostrypt gjorde den 160 enligt mätaren.
Strypt gör den absolut inte över 120.

Antingen har du bara en liten del av strypningen i eller så har du ingen alls.
Vart sitter strypningen/strypningarna?

Min nya NSR är ostrypt och hänger på den gamla (ostrypt då) hyffsat bra, men lite skillnad är det. Enligt pappren ska ju den nya ha 28hk och den gamla 31,6. Antar att där är skillnaden.

Min slutsats: Du kan INTE dra den nya NSR:en när du kör strypt, han ska dra dig med hästlängder. Däremot kan du köra ifrån honom om du kör ostrypt. Något fel är det, om det beror på strypningen eller att den andra inte kan köra, det vet inte jag. :tummenupp

Missar vi inte en väsentlig del i det hela? Aerodynamiken...

Ädit: han på den nya kanske inte ville slira sönder sin koppling för den delen, och han va nog rädd om sitt körkort.
 
Solid snake skrev:
Missar vi inte en väsentlig del i det hela? Aerodynamiken...


Sluta leka duktig, du förstår väl att det handlar om effekten eller körförmåga, när det är 2 st nästan likadana hojar. I fram är båda NSR väldigt lika varann.


EDIT: Det där med körkortet kan nog stämma.. :D
 
SolitudE skrev:
Sluta leka duktig, du förstår väl att det handlar om effekten eller körförmåga, när det är 2 st nästan likadana hojar. I fram är båda NSR väldigt lika varann.


EDIT: Det där med körkortet kan nog stämma.. :D


Leker inte, aerodynamik har stor inverkan på acceleration i högre hastigheter, om du spänner upp ett paraply framför din hoj i 120 så tror väl fan att den inte pallar accelerera mer.

Med andra ord borde den nya NSR:en accelerera fortare upp i hastighet eftersom den har NÅGOT bättre aerodynamik.
 
Solid snake skrev:
Leker inte, aerodynamik har stor inverkan på acceleration i högre hastigheter, om du spänner upp ett paraply framför din hoj i 120 så tror väl fan att den inte pallar accelerera mer.

Med andra ord borde den nya NSR:en accelerera fortare upp i hastighet eftersom den har NÅGOT bättre aerodynamik.

Jo, men det var fortfarande den gamla NSR:en som vann på 402 m. Alltså, en strypt NSR med sämre aerodynamik kör ifrån en ostrypt NSR med bättre aerodynamik.

Detta talar ju bara mot sig självt! Det är fortfarande effekten som spelar roll i detta sammanhanget.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top