Honda nsr förgasare....

miktet

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Hbg
Hoj
Honda nsr-92
Tjenare är ny här :) Och till problemet..Min nsr har börjat läcka bensin så fort jag drar på bensinkranen. Så jag tror det är förgasaren som måste rengöras ! men jag har aldrig gjort det förr så jag tänkte fråga om det är nått svårt och göra ? Har nån nått tips eller beskrivning på hur man ska göra ? räcker det med att ta av kåporna på ena sidan eller ? Hjälp uppskattas :)

Mvh Henke
 
om den läcker när du vrider på kranen antyder ju att kranen är paj, beskrivningen är lite flummig tycker jag
 
Håller nog med MRJaggu, tror oxå det är sjävla kranen som är baj...

Men w8 lite, var läcker den ifrån. Har du kollat att det verkligen är förgasaren?
 
hehe..Jag ringde till en kunnig meckare och förklara till han då sa han att det måste vara förgasaren.. men ja vet inte..Asså den läcker inte när man har stängt av kranen så ja vet inte riktigt
 
miktet skrev:
2297513 hehe..Jag ringde till en kunnig meckare och förklara till han då sa han att det måste vara förgasaren.. men ja vet inte..Asså den läcker inte när man har stängt av kranen så ja vet inte riktigt


men du ser väl vart bensinen läcker ifrån ? :huvet
 
Jag har inte hunnit kolla det än för att den inte är hemma..
 
Den flödar över bara, rengör skiten. :)

Edit: upp med tanken, en slangklämma på vars en sida, en till insug en till luftburk. Dra av förgasaren, skruva sönder, rengör, sen allt baklänges.

lätt.
 
Flottören har hängt sig... Du behöver inte plocka bort hela fuggen. Bara lossa klämmorna, vrid den åt sidan och lossa koppen på undersidan. Se till så flottören rör sig fritt. Smörj!
 
Ljunghusen skrev:
2297686 Flottören har hängt sig... Du behöver inte plocka bort hela fuggen. Bara lossa klämmorna, vrid den åt sidan och lossa koppen på undersidan. Se till så flottören rör sig fritt. Smörj!

Går inte att göra så, insuget/luftburken har skåror till förgasaren. Bara att ta av.
 
Ljunghusen skrev:
2297686 Flottören har hängt sig... Du behöver inte plocka bort hela fuggen. Bara lossa klämmorna, vrid den åt sidan och lossa koppen på undersidan. Se till så flottören rör sig fritt. Smörj!


Du har inte meckat på en NSR -92 va? :7peta


Bara för att ge ett exempel: Om du bara vill fylla på kylvatten så måste du plocka ner nästan alla kåpor och ta bort tanken... Den gamla NSR:en är helt idiotisk konstruerad, finns fasen ingen mer svår meckad hoj. :död

Och för att komma åt förgasarn måste du plocka av de flesta kåpor, ta bort tanken, luftburk, komma åt förgasarn (jobbigt), lyckas ta bort hela och sen kan du börja ändra och smörja på flottören. Tror nämligen också det är den.
Säger bara lycka till...
Varje gång min NSR krabbar måste jag först samla styrka för att bara orka börja mecka. :(
 
tack så mycke :) ja har meckat lite med den och den är svårmeckad ja :tungan
 
AntiAntonAnt skrev:
2297712 Du har inte meckat på en NSR -92 va? :7peta


Bara för att ge ett exempel: Om du bara vill fylla på kylvatten så måste du plocka ner nästan alla kåpor och ta bort tanken... Den gamla NSR:en är helt idiotisk konstruerad, finns fasen ingen mer svår meckad hoj. :död

Och för att komma åt förgasarn måste du plocka av de flesta kåpor, ta bort tanken, luftburk, komma åt förgasarn (jobbigt), lyckas ta bort hela och sen kan du börja ändra och smörja på flottören. Tror nämligen också det är den.
Säger bara lycka till...
Varje gång min NSR krabbar måste jag först samla styrka för att bara orka börja mecka. :(

hähä, sorry
 
håller med antiantoant eller vad han heter man måste ha starkt självförtroende och man måste börja ladda några dagar innan man ska meka nsr he he he...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top