Honda NSR bara krånglar

Gick med
15 May 2003
Hoj
Ingen
Hej!
har en honda som inte går som den ska. ka nån säga va man ska ha för instllningar i förgasare vad det är för drev och hur många kuggar det ska vara i fram resp. bak ?

Allt som kan få den att gå snabbare än 130 km/h !
Den varvar inte så bra heller !
Har man full gas så stannar räknaren på 8000 rprm

MVH Basse

Bifogat

• jan26#06.jpg
    jan26#06.jpg
    74.8 KB · Visningar: 290
Strypt? en kompis har en likadan som dig o den är strypt. Den går inte fortare än 130.

Jag har en nsr den går kanon fint, inget krångel. :) Jag har tagit pluggen som ditter vid insuget. Den gör typ 150-160 km/h.

Har du tagit nån plugg?

Jonne_boy skrev:

Jonne...
*host* avgassystem *host*
*host* miniblinkers *host*
*host* koppling *host*

ska jag fortsätta? :rolleyes:

på min har felen varit:
Den går för varmt
Den går för varmt
och sen gick den lite varmt.
:fakta

SpeedAbuser skrev:
Huvudmunstycket ska i alla fall vara #132.
Kolla att det sitter rätt i!

och även det är i minsta laget. jag har gått upp till 135 istället. jag tappade kanske 5 km/h på topp men det vann jag i att det förhoppningsvis inte skär ihop.

Basse kolla munstycket.... skulle tro att det är felet. Jag håller på att mixtra munstycken på min. Nu har jag 138 nu ska 135 på så ska vi se om den går bättre. Men annars går den bra förutom toppfarten.

ps. fråga EBS han vet felet :D

Eh? hur stor gasare är det på NSR? Då jag tog bort insugsgummit som går IN i sluftburken så fick jag lov att öka från 190 till 200 munstycke på min TZR det är en 26 mm förgasare...

Olle_TZR skrev:
Eh? hur stor gasare är det på NSR? Då jag tog bort insugsgummit som går IN i sluftburken så fick jag lov att öka från 190 till 200 munstycke på min TZR det är en 26 mm förgasare...

Det sitter 28mm på NSRen. Skillanden är att du har Mikuni och vi har Dell Orto. inte samma liksom..

Om huvudmunstycket är för litet ska den kännas ungefär likadant på i princip all växlar, t.ex. högsta o näst högsta. Dessutom brukar man känna att den drar bättre om man backar av lite på gasen. Finns väl andra möjliga orsaker oxå: strypning, trasslande ypvs (motsv), skit i förg och/eller soppakran mm mm
/u

Nisse Järnet skrev:
En till...Börjar ju fan undra hur det är fatt med NSR:ena? Vad jag vet så är det bara EN som funkat bra!

Min funkade hur bra som helst när jag hade den...det enda problemet jag hade var att avgassystemet gick av... :rolleyes:

rs-only skrev:
Basse kolla munstycket.... skulle tro att det är felet. Jag håller på att mixtra munstycken på min. Nu har jag 138 nu ska 135 på så ska vi se om den går bättre. Men annars går den bra förutom toppfarten.

ps. fråga EBS han vet felet :D

ok, ska kolla det ;)

SpeedAbuser skrev:
verkar vara lite bättre kvalitet än i sukkan i alla fall. :p

Nä nu! :mad:
Att sukkan paja berodde på inkompetenta ägare..."vadå, finns det grejor under plasten också? Vadå serva, som i tennis menar du?" :hej

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT