Honda Monkey Kines-kopia

Tåbbä skrev:
Är det någon här som har erfarenhet från dessa hojar?
OBS! Är inte intresserad av erfarenheter utav originalet, endast kines-kopiorna :tomten

Gorilla 110cc: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=54000&item=4559989045&rd=1

Dax & Monkey: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=53999&item=4560398458&rd=1

Jag har vägarna förbi Tüskland i sommar, man kanske skulle köpa sig en? :banana

Det är sålt massvis med såna i Umeå av ProMotor, en del regade som 125cc, en del regade som EU-moppe (med mindre motor då), en hel massa oregade...

Hur är kvalitén? Är den jämförbar med minimoto-kineserna, dvs. skitkvalité? Eller är den nära Honda-klass?

Den enda Honda kopian jag vet något om är Jincheng. Totalt skottsäkra och går hur länge som helst. Finns ju massor av trim också.

Polaren har en sån här EU reggad.

JINCHENG M50MD (JC50Q-7)
chrome400300.jpg

Ok! Gör de moppen på licens från Honda, eller har de bara rippat idén rakt av? Om de gör den på licens så borde de ju ha samma ritningar, toleranser osv.?? Måste man momsa för en ny EU-moppe som förs in i landet? En oregistrerad moppe då?

Hade Jincheng varianten och verka hålla ganska bra (hade modellen med automatkoppling, bara varva friskt på ettan och slänga i tvåan reste den sig faktiskt)

Tåbbä skrev:
Ok! Gör de moppen på licens från Honda, eller har de bara rippat idén rakt av? Om de gör den på licens så borde de ju ha samma ritningar, toleranser osv.??

Det enda "onda" jag har hört om Gorillan (och andra kinesfyrtaktare) är att det mesta är bara skruvat fast till hälften från fabrik (det lönar sig att kolla allt från början) och att ventilerna är för tight justerade från fabrik, så att en ordentlig service kan varaa en bra investering för att slippa brända ventiler.

Honda MT framdrev passar rakt av (kostar 45:-) men ett byte av låsbrickan (kostar 15:-) kan vara nödvändigt, drev finns IAF upp til 17 kuggar (kanske större i MC katalogen), men då kan man få fila lite i kåpan.

Ska man döma av hur många Honda drev jag har sålt på sistone säljer dom bra IAF.

Gå in på UMCC forumet och fråga, där finns massor av erfarenhet av Gorillan, med egen tråd och allt.

En "monkey" är väldigt rolig på bakdäcket! :)

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back