Honda CRM, med eller utan damasker?

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Tjenare!

Var ute i garaget nyss. Rubbade upp mina solblekta damasker på crmen med vinylplast medel. Blev fina eller fina o fina, dom är ju grymt fula. Tog av en utav dom för att kolla om det fanns något gummiskydd längst upp på gaffelbenet där gaffeln går in såattsäga. Det gjorde det.

Tänkte ta av dom där fula sakerna för att få den att se "nyare" ut. DOCK är det ju bra att ha dom där. Men det är inte heller farligt utan då det fanns en gummi kant som förhindrar smuts att komma ner i gaffeln.

Ja, jag har egen vilja men eftersom det inte bara är jag som ser min hojj så frågar jag er, med eller utan damasker? Svara i tråden :tungan

Söker även bilder på crm utan sådana damasker med original gaffeln. =)

Ha det gott /Nicco

Jag kör utan, mkt snyggare iof paja mina packboxar men det har mer med min körstil att göra..

Jag är kluven. Funderar på att ha utan nu till våren, men det ser dumt ut tycker jag. Gafflarna är alldeles för smala iom att det är en teleskopgaffel.

Okej =)

Nån som har bild så jag kan kolla hur det ser ut?

Tyckte inte att gafflarna såg så smala ut när jag kikade in förut, dock var det ju inte "helhets look"

Ska jag ta bort dom så måste jag ju cutta bort dom med min supersax. Är det inte fint utan då så har jag ju ingen återvändo :huvet .Orkar inte plocka av hela gaffeln för o få av dom.

Last edited:
Nicco skrev:
2599451 Okej =)

Nån som har bild så jag kan kolla hur det ser ut?

Tyckte inte att gafflarna såg så smala ut när jag kikade in förut, dock var det ju inte "helhets look"

Ska jag ta bort dom så måste jag ju cutta bort dom med min supersax. Är det inte fint utan då så har jag ju ingen återvändo :huvet .Orkar inte plocka av hela gaffeln för o få av dom.
Så jobbigt är det inte. Gjort på max 20 min ;)

Nahh, kanske om jag får tag på en polack som kan hjälpa mig för en billig peng ;)

ja tycker inte du ska ta bort dom, ser så jävla tanigt ut, typ som att en jävla datanörd som aldrig har gjort en armhävning i sitt liv skulle gå omting i linne å spänna sig.. :gnissla
ne ha dom på å nöj dig me att dom ser gammla ut.

Mr EmCom skrev:
2599688 ja tycker inte du ska ta bort dom, ser så jävla tanigt ut, typ som att en jävla datanörd som aldrig har gjort en armhävning i sitt liv skulle gå omting i linne å spänna sig.. :gnissla
ne ha dom på å nöj dig me att dom ser gammla ut.
Hat en polare som är klennare än mig som spännde sig som fan å undra om inte hans ena biseps va större än det andra när vi gymma, vilket biseps frågade jag :D hela gymmet börja garva å ändå fatta han inte vad jag mennade..

prulle skrev:
2599695 Hat en polare som är klennare än mig som spännde sig som fan å undra om inte hans ena biseps va större än det andra när vi gymma, vilket biseps frågade jag :D hela gymmet börja garva å ändå fatta han inte vad jag mennade..
hahaha fan va ägande!

sorry for OT, ska ge mig nu

Nicco skrev:
2599703 Hö Hö Hö!

Nån som har bilder på crm en utan damasker elelr?
Japp, tm kåper på oxå iof men men.

Och en jämnförnings bild.

Bifogat

• Projekt dag 1 001.1.JPG
    Projekt dag 1 001.1.JPG
    135.1 KB · Visningar: 106
Last edited:
Mera Mera!

Tack Prulle! :pannkyss
Tycker det ser bra ut!! Inte så tanigt som ni säger.

Nicco skrev:
2599765 Mera Mera!

Tack Prulle! :pannkyss
Tycker det ser bra ut!! Inte så tanigt som ni säger.
Håller faktiskt med, deutom vadå tanigt? dom är 1 mm mindre än xr600:ans

prulle skrev:
2599779 Håller faktiskt med, deutom vadå tanigt? dom är 1 mm mindre än xr600:ans
Inte riktigt det som är poängen ;) XR har också teleskopsgaffel. Det är USD gaffel som ser bra ut :hihi

Din Prulle så inte så tanig ut, tror det var Tvålens som såg lite tanig ut :va

Lundgren skrev:
2599894 Inte riktigt det som är poängen ;) XR har också teleskopsgaffel. Det är USD gaffel som ser bra ut :hihi

Din Prulle så inte så tanig ut, tror det var Tvålens som såg lite tanig ut :va
Iof jag tror inte min gaffel kommer från en crm längre men ändå :hihi (fixa den från en skrott efter längd å diameter. Fast han sa att de va en crm iof..

Ta bort dom. helt klart. när folk först sa att den ser lite tamig ut så blev jag lite tveksam då jag knappt vet hur crmen ser ut i helhet. jo de gör jag men men. men så såg jag bilden som nån hade lagt upp och jag tycker inte de ser spec tamigt ut. visst inga usd och de hade ju varit de allra snyggaste men nu e de ju trots allt en crm och crmen e ingen biffig hoj med andra detaljer (lr e jag helt ute å cyklar) så jag tycker du ska ta bort dom, helt klart.

Nyheter
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!