Honda CRM eller Yamaha DT 125???

mustic

PEACE to the dawgs
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
snart 125:a
var finns det fakta om dom olika???(viktigast)

vilken tycker ni att man inte ska tá??

Honda CRM är lätt snyggast.. Yamahan är bara en stor klumpig wannabe-offroadare.. :D

hitta 2 eller flera objekt... åk och kolla på och provkör båda 2 och känn efter vilken du tycker passar dig bäst... :tummenupp

Du har glömt en modell...Kawasaki KDX!

Helt klart den kvalitetsmässigt bästa 125'a jag ägt. :tummenupp

DTR'en har jag också hört att den ska vara stryktålig, så det är nog hugget som stucket. CRM'erna däremot har ju lite problem med bland annat att de gärna vill koka, tyvärr.

Jag säger DT 125:a för den har holt för allt jag har gjort med den :D

Jag ska inte säga något om crm för den vet jag ingenting om men jag tycker klart best om DT.

Som olle sa prova båda :tummenupp

SpeedAbuser skrev:
Du har glömt en modell...Kawasaki KDX!

Helt klart den kvalitetsmässigt bästa 125'a jag ägt. :tummenupp

DTR'en har jag också hört att den ska vara stryktålig, så det är nog hugget som stucket. CRM'erna däremot har ju lite problem med bland annat att de gärna vill koka, tyvärr.

Man får allt ta o köra den jävligt hårt om den ska koka. Tycker helt klart att du ska välja crm. Jag har kört en dt 125 och tycker inte att det var samma klipp i den.
Gå in på den här sidan, det är en kompis som har skrivit en hel del om CRM.......http://www.crm125.tk/ :tummenupp

Last edited:
KMX:en är även den en väldigt potent hoj. Den är VÄLDIGT driftsäker. Min har gått 3900 mil nu och ramlagerna är som nya. Där har DT:n en svaghet då ramlagerna är rätt svaga. Nisse har väl bytt sina 2 ggr eller nått sånt.
Den enda negativa jag kan säga om KMX:en är effekten. Den är lite för slö. Skulle gå betydligt bättre med 3 - 4 hästar till så man verkligen kunde använda den sista växeln. Men en perfekt förstahoj. :tummenupp

EBS skrev:
KMX:en är även den en väldigt potent hoj. Den är VÄLDIGT driftsäker. Min har gått 3900 mil nu och ramlagerna är som nya. Där har DT:n en svaghet då ramlagerna är rätt svaga. Nisse har väl bytt sina 2 ggr eller nått sånt.
Den enda negativa jag kan säga om KMX:en är effekten. Den är lite för slö. Skulle gå betydligt bättre med 3 - 4 hästar till så man verkligen kunde använda den sista växeln. Men en perfekt förstahoj. :tummenupp

då köper man ett giannelli system och ett koniskt luftfilter så går den som ett skott sen :D

EBS skrev:
Har bytt dom en gång. Troligen första gången motorn varit isär...:) Men ja bytte bara dom dum som jag var....ska byta lite fler nu:)
DT:n håller för allt och är rolig som fan! Skit i siffror och testa dom ist. Nya DTR:en och KDX:en e snyggast.

btw, crm:en är väl rätt högvarvig? typ 10-12k? DT:n varvar ju typ 8k :) Så det beror ju på vad du vill ha för karaktär

Nisse Järnet skrev:
btw, crm:en är väl rätt högvarvig? typ 10-12k? DT:n varvar ju typ 8k :) Så det beror ju på vad du vill ha för karaktär

Över 11000 rpm blir det ingen effekt på crm. Men upp dit får man nog dra den om man vill ha ut all effekt. I.a.f. upp till 10500 rpm. Den är helt klart högvarvigare än DT, precis som Nisse säger.......

Last edited:
Nisse Järnet skrev:
Stor och klumpig?? Min LC väger under 100kg...tror det va runt 95kg
DTR väger mer...
Torrvikt 109 kg
hur är fjädringen back`??? (jag väger ca:100kg)
finns det höjnings sats till dom????

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...