honda cr500 bigbore

kickass68

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2004
Ort
boden
Hoj
crf450
tjenare jag har hört talas om cr 500 som är upptagna till 521 o större
är det någon som vet vart man ka få tag i sådanna foder och kolvar
eller mosta man tillverka dom ? :tuttar
 
kickass68 skrev:
2071176 tjenare jag har hört talas om cr 500 som är upptagna till 521 o större
är det någon som vet vart man ka få tag i sådanna foder och kolvar
eller mosta man tillverka dom ? :tuttar

Är det inte tillräckligt med ös i den hojen:3freak
 
Sök på google "honda cr500 big bore" hittade en del men är för lat för att bläddra igenom dem :)
 
kickass68 skrev:
2071176 tjenare jag har hört talas om cr 500 som är upptagna till 521 o större
är det någon som vet vart man ka få tag i sådanna foder och kolvar
eller mosta man tillverka dom ? :tuttar

Wiseco har överdimesioner.... :tummenupp
Borrar gör man hos kunnigt folk på mekanisk verkstad.
(Honda 500cc har stålfoder)
 
Hulkster skrev:
2073284 Snacka om Bigbore till CR 500 !!!

Den måste vara lagom för openklassen va? :hihi

Vad är reglerna nu för tvåtakt,fortfarande 500cc eller som övriga världen 540cc? :va
 
doordie skrev:
2074087 Den måste vara lagom för openklassen va? :hihi

Vad är reglerna nu för tvåtakt,fortfarande 500cc eller som övriga världen 540cc? :va

Helt fritt som jag tolkar reglementet.
Förövrigt hade väl Wiseco "bara" 2mm större diameter på kolv har jag för mig.
 
Jag heter Lasse skrev:
2074258 Helt fritt som jag tolkar reglementet.
Förövrigt hade väl Wiseco "bara" 2mm större diameter på kolv har jag för mig.

Fritt tvivlar jag på ,för det är väl för 4t max 750cc. :va

Nån mera som vet innan jag "borrar"! :D

2mm överdim är "ganska" mycket, för han fråga om 521cc och det
lär bli åt det hållet... :7peta
 
doordie skrev:
2074774 Fritt tvivlar jag på ,för det är väl för 4t max 750cc. :va

I reglementet står det att Open ska vara öppen från "0 cc - oändligheten". Så jag tolkar det precis som Lasse.
 
Barrett skrev:
2075056 I reglementet står det att Open ska vara öppen från "0 cc - oändligheten". Så jag tolkar det precis som Lasse.

Härligt, nu kan vi snacka om att MAN kan hävda sig bra med tvåtakt och en
BRA förare! :yoparty
Det finns en del Bigbore-motorer från sidovagnscrossar runt om i världen. :tummenupp
 

Bifogat

  • 20051109115455_kawa.jpg
    20051109115455_kawa.jpg
    84.8 KB · Visningar: 226
Ja, tycker man att 72 hk original är för lite karl så kan man ju tycka det också. Men jag är av den humana åsikten att man bör kunna köra skiten utan att behöva ha däck som spinner också. :tungan

Men kör för faaan! Högt kubikantal och tvåtakt är verkligen restekpa! :yoparty :tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top