Hej, jag har problem med min Honda CR125 från -97 som jag nyligen köpte som har stått stående i 5 år, jag är helt ny inom det här så jag testar att leta efter tips här. Den går som ett jävla skott när man får igång den, och den går hur bra som helst, sen efter bara några minuter så låter det bara ”baaaaap baap” och sen dör den, känns som den dör helt i tändningen. Jag har rengjort och renoverat förgasare, satt i rätt munstycken, kollat insug, reeds och kolv, allt ser ut som det ska. Dock så har jag ingen avgaspackning så det läcker mycket mellan cylinder och krök. Men det känns konstigt att den går extremt bra när när man kallstartar, mina vänner som kör cross professionellt säger att den går bättre än övriga 125
r som dom har kört. Sen när den har kalllnat så går det att starta igen. Men den hinner ju knappt att bli varm förns den lägger av. Tändstift har jag bytt 5 gånger och dom ser oboybruna ut, och jag kan absolut ingenting om el, så det kanske är något elfel. Hoppas att någon har en aning om vad det kan vara. Tack på förhand!

Last edited: