Honda Cbr125R

Sjoberg1

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Stora Levene
Hoj
Honda Cbr 125R
Jag har läst runt i diverse trådar om hondas cbr125r.. Jag har själv en sådan med egen tillverkad ljudämpare... Vill därför veta lite om var man kan få tag på lite olika "trimmsaker" eller dylikt till den..

Jag är ute efter till och börja med något slags sportfilter och kankse nål till förgasare eller vad som behövs. och kankse även nytt avgas system hela vägen.. tjockare rör än orginal iaf! kankse behöver göra något mer med förgasaren iså fall!? Tar gärna emot förslag.. Företag som säljer greorna och även råd om egan erfarenheter och inställningar på nålen etc.
 
hört att trim till CBRen ska vara grymt dyrt.. rör sig runt 7k för ett effektsystem mm. och att det inte ska ge så värst mycket.
Om du vill ha effekt, sälj hojen och köp en 2taktare istället.
 
Skickade ett mejl till mohlins förut angående ett gianelli helsystem, det här var svaret jag fick:

"Totalt 3125kr inkl. frakt. Lev. tid 5-6 veckor.
Om du vill beställa uppge namn, adress och tel.nr.

MVH /Mohlins"

Dom beställer hem systemet direkt från fabrik först, dom har inga på lager tydligen. Det finns en här på forumet som köpt ett sådant system som säger att det ska funka riktigt bra, minns bara inte nicket nu!! :huvet

aja, men han borde väll hitta till denna tråd förr elelr senare.. :tummenupp
 
Om man har en CBR och vill få ut mer effekt tycker jag det låter som man valt fel hoj :rolleyes: Tror det är svårt o få ut så mycket mer ur den, det lär iaf va dyyyyrt. Köp tvåtakt o ha kul istället....
 
NSR_Martin skrev:
Om man har en CBR och vill få ut mer effekt tycker jag det låter som man valt fel hoj :rolleyes: Tror det är svårt o få ut så mycket mer ur den, det lär iaf va dyyyyrt. Köp tvåtakt o ha kul istället....
:tummenupp
 
KalleNorton skrev:
Ljög han om att han hade det eller? :va


Han babblade om att han skulle köpa det, sen sa han att han hade köpt, sen kom det fram att han aldrig köpte det...
 
NSR_Martin skrev:
Foxen, tänker du på blueninja?

nejje, jag tänker på.. gahh.. matte@honda <---------- vill minnas att det var han :) han har då ett annan system på visningsbilden på pressen :tummenupp
Skulle tydligen bli rappare, men jag ska avakta lite å se vad han säger när han provat det riktigt.. :)
 
Jag kan passa på och låna min egen tråd..
Jag blädrade igenom instruktionsboken en dag och fick se detta om tändstiften:

Standard:
CR8E(NGK) or
U24ESR-N (Denso)

For Extended High Speed Riding:
CR9E(NGK) or
U27ESR-N (Denso)

När ska man använda High speed stiftet.. låter för mig som alltid.. :) Vad skilljer dem åt?
 
Sjoberg skrev:
Jag kan passa på och låna min egen tråd..
Jag blädrade igenom instruktionsboken en dag och fick se detta om tändstiften:

Standard:
CR8E(NGK) or
U24ESR-N (Denso)

For Extended High Speed Riding:
CR9E(NGK) or
U27ESR-N (Denso)

När ska man använda High speed stiftet.. låter för mig som alltid.. :) Vad skilljer dem åt?


Hårdare har jag för mig, tror det är ett varmare stift, har inte fått rätt för mig om det med stift än, men jag TROR att det är ett varmare stift.

Är ju inte så insatt i stift direkt. :3freak
 
Tror nog att portning och andra kammar är den rätta vägen för en CBR 125. Kan säkert bli bra snur på hojen men jag tvivlar på att man kan komma under 20000:- i kostnad för ett bra jobb och fina delar.
 
Sjoberg skrev:
Jag kan passa på och låna min egen tråd..
Jag blädrade igenom instruktionsboken en dag och fick se detta om tändstiften:

Standard:
CR8E(NGK) or
U24ESR-N (Denso)

For Extended High Speed Riding:
CR9E(NGK) or
U27ESR-N (Denso)

När ska man använda High speed stiftet.. låter för mig som alltid.. :) Vad skilljer dem åt?


"Highspeed stiften" leder bara bort värme lite bättre
 
Solid snake skrev:
Hårdare har jag för mig, tror det är ett varmare stift, har inte fått rätt för mig om det med stift än, men jag TROR att det är ett varmare stift.

Är ju inte så insatt i stift direkt. :3freak

Kallare
 
Back
Top