Honda CBR 954 service, 3600 mil?

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Hej!

Jag planerar att åka iväg och kolla på en CBR 954 när som helst, helst imorgon egentligen. Enligt ägaren ska den servas vid 3600 mil, och jag skulle gärna vilja veta vad det är man gör vid en 3600 mila service på 954:an - killen som säljer hojen vet inte själv, och det är lite för sent att ringa lokala återförsäljaren och fråga.

Och den viktigaste frågan, vad går en sådan service loss på i kronor?

3600 mila servicen är ju en liten service, enligt min 954 servicemanual.

Kolla motorbultarna, olja,filter, bromsvätska och kylarvätska enligt den manualen jag har.

Vet dock inte vad det kostar.

Förutom genomgång av allt utom tändstift och ventilkoll, byts samtliga vätskor. Räkna med 4000:-

Hej ! Ingen som vet hur mycke olja de ska vara i dem, gjorde nämligen service på min älskling igår och fick i ca 3,8 liter olja innan det blev bra nivå i nivåglaset. Vore jätte tacksam för svar

Hej ! Ingen som vet hur mycke olja de ska vara i dem, gjorde nämligen service på min älskling igår och fick i ca 3,8 liter olja innan det blev bra nivå i nivåglaset. Vore jätte tacksam för svar

Det låter väl rätt rimligt, den stod väl rakt på depåstöd och inte på sidostödet?

Edit: alternativt att någon höll upp cykeln rakt...

Okej vad bra, farsan fick hjälpa till lite så hojen stor rakt och plant :) jävlar vad bra detta forumet är svar får man snabbt tack

Okej vad bra, farsan fick hjälpa till lite så hojen stor rakt och plant :) jävlar vad bra detta forumet är svar får man snabbt tack

Du borde starta hojen och låta den gå varm också, sen kolla oljenivån igen, brukar väl inte bli så stor skillnad men alltid bra att kolla. :)

3,8 lite kan stämma bra. Dom skall ha runt 4 liter. Och jag tycker inte du borde tveka på köpet. Är priset rätt så pruta lite till och köp, det är en riktigt trevlig hoj ;) Service kan du göra själv

3,8 lite kan stämma bra. Dom skall ha runt 4 liter. Och jag tycker inte du borde tveka på köpet. Är priset rätt så pruta lite till och köp, det är en riktigt trevlig hoj ;) Service kan du göra själv

Jag vet inte riktigt om trådstartaren fortfarande spekulerar på hojköpet, faktiskt. :)

Jag brukar stå på höger sida o dra upp hojen rak från sidostödet med högerhanden från gasrullen, balansera o kika i glaset.

Från modell 00 ska bladen ha 3,7 liter med filter.....så du pricka gasnka rätt.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing