Honda CBR 1000 RR -08 normalt ljud?

lladron

Medlem
Gick med
6 May 2009
Hoj
-14, Yamaha MT 09
Hejsan

Hojen har låtit så där sen jag köpte den, när den är varm så tuggar den väldigt mycket på tomgång. Är det normalt? Ignorera den värdelösa filmningen och gubben som skriker "det var på tiden" när jag stänger av.

Den är även väldigt svårkörd på låga hastigheter, kan inte köra under 13 km i timmen innan den börjar rycka och ha sig. Kopplingen tar även ganska högt upp, (ska in på Honda och byta koppling på garanti om ett par veckor)

hur långt har den rullat ? varit inne för garantiåtgärd ?
08orna har problem med koppling och kolvringar som bidrar till att hojen slukar olja.
låter som koppling

Den har rullat, 1500 mil. Min hoj har inga problem med kolvringarna, visst den dricker lite olja men inte massa som en del andra. Nej kopplingen ska bytas på garantin nu, har inte gjort det innan. Kopplingen viner en hel del när man motorbromsar.

Men att hojen låter som den gör och rycker vid låga varv har väl inte med kopplingen att göra? Det är ju motorn som låter.

Låter nästan som den går på tre burkar bara.

Mmm, om jag var du skulle jag testa att koppla bort PC:n och se hur den beter sig på tomgång då.

Förmodligen är det inget att oroa sig över, vet att jag har läst om flera som har detta problem på 1000rrr.net.

Jaha okej, jag kan ju prova att koppla bort den. Hoppas att det inte är något farligt för hojen att den låter så.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back