Honda cb650-1980

Marathon

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2014
Hoj
2000,suzuki marauder 800
Hej?har renoverat motorn på min cb650-80.får i 1an,men inte 2,3,4,och 5ans växel.Får inn 2an men då måste jag hålla uppe växel spaken och den frikopplar inte hellre när jag har kopplingen inne.med andra ord bara 1an som funkar. Har jag satt ihop det fel när jag satte ihop motorn igen. Mycket tacksam för svar.mvh marathon ?

Om det fungerade innan du skruvade isär den så har du troligen skruvat ihop den fel. Brukar dock vara svårt att montera växeltrumma o gafflar fel(går inte ihop alls då) kan ju vara så att trumman är lös...

Om det fungerade innan du skruvade isär den så har du troligen skruvat ihop den fel. Brukar dock vara svårt att montera växeltrumma o gafflar fel(går inte ihop alls då) kan ju vara så att trumman är lös...

Jag e inte helt säker på va du menar m trumman eller va det är!?men jag behöver väl inte att ta isär hela motorn igen för att fixa till det? Borde jag inte kunna fixa det från kopplings sidan?bara tappa ut oljan och ta bort kåpan?mvh marathon(odd)

Växeltrumman är ansluten till växelpedalen och styr gafflarna som i sin tur skjuter "växelkuggarna" fram och tillbaka när du växlar, jag vet dock inte hur det ser ut i detalj på just din hoj...funkade den innan?

Ja den funkade innan,men problemet va att jag fick springa igång den. Den har inga kick,ändast el-start och start gearet va kass.efter ihopsättningen så funkade alt förutom att jag inte kan växla upp den.
Mvh marathon

Det fungerar igen��vet inte säkert va som va fel,men jag tog loss alla delar på clutch sidan och rengjorde alt inkl clutchen satte d ihop igen och nu kan jag växla igen.nytt problem har uppstått��nu lyser neutral lampan hela tiden,några dom har tips eller ider hur jag ska göra??har jo tänkt sälja hondan innom kort pga att jag har köpt en 900 boldor och en nogot konstig honda 150cc från 1969. Mvh Marathon������

hade samma problem på min gamla trotjänare. Givaren till neutrallampan sitter på axeln till växelpedalen. du får ta av kåpan och kolla så du inte har stött till den. Jag behövde bara justera den och dra åt skruven igen.:tummenupp

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!