Honda CB1100

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Vad tycker ni om Honda nya CB1100:a ?
Har den potential för ett caféracer-bygge?
Den vita är förresten bilder på den produktionsfärdiga modellen, den röda är en koncepthoj baserad på produktionshojen.

Bifogat

• Honda_CB_1100_5.jpg
    Honda_CB_1100_5.jpg
    80.3 KB · Visningar: 119
  • Honda_CB_1100_2.jpg
    Honda_CB_1100_2.jpg
    64.8 KB · Visningar: 130
  • Honda_CB_1100_koncept_1.jpg
    Honda_CB_1100_koncept_1.jpg
    61.1 KB · Visningar: 135
Tycker den är helt OK, får se vad den har för spec. och prislapp.
Kan bli intressant.

Ser lite svulstig ut, påminner nästan mer om en BMW än en Honda.

Äh, vad hände med "min" CB1100R?

2008-honda-cb1100r-2.jpg

Den här

Den kommer man nog tyvärr bli tvungen att bygga själv. Finns ingen marknad för en sån hoj hos gubbarna man tillfrågar eller nått åt det hållet.
Fast bygger man en själv så får man ju garanterat en hoj folk kommer va grymt avundsjuka på.:D

Den kommer man nog tyvärr bli tvungen att bygga själv. Finns ingen marknad för en sån hoj hos gubbarna man tillfrågar eller nått åt det hållet.
Tja, Triumph Thruxton, Ducati Sport 1000 S finns ju - så varför kan inte Honda sälja på sin historia? Jag skulle orka hänga på armarna lite på en sådan där.

Fast bygger man en själv så får man ju garanterat en hoj folk kommer va grymt avundsjuka på.:D
Visst, synd bara att grundmaterialet var så olikt, mycket arbete.

Tja, Triumph Thruxton, Ducati Sport 1000 S finns ju - så varför kan inte Honda sälja på sin historia? Jag skulle orka hänga på armarna lite på en sådan där.
.

EkSaCkT.

Skulle kunna bli en skön hoj med klassiskt formspråk och ny teknik.

Vidare... Honda försökte ju med den här
CB1300SA_w475.jpg

En bra hoj, men helt utan den sex-appeal som CB1100R:en har enligt mig. Den senare är en slank och stilren hyllning till sitt arv.

Vidare... Honda försökte ju med den här
CB1300SA_w475.jpg

En bra hoj, men helt utan den sex-appeal som CB1100R:en har enligt mig. Den senare är en slank och stilren hyllning till sitt arv.

Försökte? CB1300:an med halvkåpa är ju ingen ersättare till CB1100R:en. Den är ju en sport-touring hoj. 1100R:en är ju en renodlad sporthoj. :tungan

Och vad jag vet så är då 1300:an ungefär lika populär som sin motpart hos Yamaha, XJR1300. GSX1400:an är väl vanligast men det säger ju kanske sig självt med tanke på att hojen funnits i nästan 30 år och alltid varit en bra maskin. :)

För ett par år sedan hade Honda en helt sjukt snygg "replika" av den gamla CB1100R:en, deluxe versionen av gamla Boldoren på hojmässan i Stockholm. Drägglade mig sönder och samman. Minns dock inte vilken hoj som låg till grund..?!

Försökte? CB1300:an med halvkåpa är ju ingen ersättare till CB1100R:en. Den är ju en sport-touring hoj. 1100R:en är ju en renodlad sporthoj. :tungan

Och vad jag vet så är då 1300:an ungefär lika populär som sin motpart hos Yamaha, XJR1300. GSX1400:an är väl vanligast men det säger ju kanske sig självt med tanke på att hojen funnits i nästan 30 år och alltid varit en bra maskin. :)
Precis min poäng!
De gjorde och sålde CB1300 i tre årsmodeller, och den verkar försöka spega på Hondas historia iom lack och design.
1100R är så mycket mer och bättre på det - jag tycker de borde våga och satsa på en retro-sporthoj. Effekt tillräcklig, utstrålning och historia i massor.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing