Hon är het men vill ändå inte

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Igår när jag var ute och tog mig en sväng fick jag samma problem som jag hade i höstas. Då lånade jag ett batteri (körde bara en dag till) och det gick bra.

När jag igår var ute och körde så var hojen svårstartad igen. Men bara när den redan är varm, 70-100 grader.

Är detta nåt klassiskt fel?

Tror inte att de är batteriet igen för det verkar laddas bra. När jag försöker starta henne så går startmotorn runt, men den tänder inte direkt. Ofta tar det 3-6 sek och två tre försök.

H. elp is needed

alltid lättare om man vet vad du pratar om för hoj....
det står GSXR750, om det är en gammal fuggemotor
så kan bensinen dunsta ur flottörhusen pga värmen från motorn

test

Mark skrev:
Igår när jag var ute och tog mig en sväng fick jag samma problem som jag hade i höstas. Då lånade jag ett batteri (körde bara en dag till) och det gick bra.

När jag igår var ute och körde så var hojen svårstartad igen. Men bara när den redan är varm, 70-100 grader.

Tror inte att de är batteriet igen för det verkar laddas bra. När jag försöker starta henne så går startmotorn runt, men den tänder inte direkt. Ofta tar det 3-6 sek och två tre försök.

H. elp is needed
ktptgphp

Mark skrev:

H. elp is needed
Jag har samma problem på min -98. Och där är insprutning.

gthyni skrev:
alltid lättare om man vet vad du pratar om för hoj....
det står GSXR750, om det är en gammal fuggemotor
så kan bensinen dunsta ur flottörhusen pga värmen från motorn

Ja, du har helt rätt, fel av mig :huvet

Det är en gixxer 750 från 96. Dvs en gammal fugge motor.

Dags för ventiljustering? Polarns Yamma betette sig på liknande sätt när avgasspelet började närma sig noll.

ducceper skrev:
Lite offtopic, me varför står jag som medlem i testforumet?? Eller gör alla det.

Du råkade väl bara vara ensam därinne,då står bara ditt namn.

Bifogat

• Image1 (Large) (Medium).jpg
    Image1 (Large) (Medium).jpg
    97.4 KB · Visningar: 90
Last edited:
Efter att ha sett/hört din hoj i dag Mark och i kombination med helsystemsproblematik tråden.

Så känner jag bara en sak...tändnings/el fel.

Erkänner gärna min status som amatörmek och backar gärna om jag har fel ,men det är min första tanke när jag hör/ser den.

Last edited:
Hittills tycker jag teorin om att ventilspelet är för snålt är den
bästa teorin t.o.m. bättre än min dunstningsteori.
Kolla ventilspelet.

Mark skrev:

H. elp is needed

Jag hade samma problem med en VFR, ventilerna stod inte på. Det kändes som att motorn blev tätare när den var varm, då tar ju start motorn mer ström och därmed minskade tändspäningen, vilket gjorde att den blev lite ovillig.

Om man sköt igång den så tände den på första slaget (för då hade ju tändspolarna full spänning)..

Ja bytte till nytt batteri och vips var problemet borta..

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back