Holländskt mc-gäng slåss mot IS.

För vi behöver ju lite fler kriminella med stridserfarenhet på hemmaplan...

USA med stridsplan, Tomahawk-missiler, välutbildade soldater, alla vapen man kan tänka sig, har erkänt att det är ett tufft jobb, nu ska ett MC-gäng hjälpa till, yaaaaaaay.

Tja varför inte, dom är ju duktiga på utpressning, hot, tortyr etc. Kanske t o m finns ngn lokal pub/restaurang som dom kan ta dörren för och även garderobsavgifter:tummenupp Hörde att IS har börjat dra tillbaka sina trupper när det blev känt att no surrender skulle ansluta till motståndsrörelsen med tre man, vad är USA mot tre stenhårda gubbar från holland, det gäller att välja sina strider:crash

Last edited:
Får lite sköna vibbar från Irak-kriget här

USA - 100 000 soldater, F26:or, hangarfartyg, MOB-bomber och MYCKET MER (väldigt mycket mer...)

England - 50 000 soldater, EuroFighter Typhoon, AIM-9 Sidewinder-missiler osv osv osv

Danmark - 100 feta danskar och en ubåt....................For fanden

De är nog väldigt tacksamma där borta över att ha fått lite Holländsk backup

Om USA vill så tar dom ut IS på en vecka!
Man måste ta hänsyn till vad omvärlden säger, man måste tänka på civila offer ( främst barn ) m.m!
Att skicka några soldater från Holland är ju bara löjligt i detta sammanhang! Vill dom visa att dom är män av ära så tycker jag att dom kan börja med att ta mc-kort och skaffa jobb! Låt oss säga att dom tar en av Holländarna som gisslan... Ja då får IS upp ögonen för Holland också! ( samma sak om dom tar en svensk )
I detta fall så är USA polisen och jag tycker att dom ska få göra sitt jobb ifred!
Och nej jag tänker inte fegt utan taktiskt. Det är inte direkt soldater som fattas i kriget mot IS!
Att USA "vill" ha hjälp från omvärlden är som vanligt för att dom inte ska få skulden själva om något går snett.

Äntligen någon som faktiskt åker dit för att bekämpa terror mupparna istället för att panga med dom:tummenupp tycker dock dom kunde tömt landet på icke terror muppar och sprängt skiten :brynad

Tja se hur efektiva Putins mc killar varit i ukraina.. där läggs fan inte 2 fingrar imellan dom skjuter ned mig29or helikoptrar spänger tanks o härjar som helvete.

Bockar o bugar djupt för dessa frivilliga mc killar som riskerar sina liv för våran skull.

Meeeeen dom kanske inte åker sportis utan stygga twinnar

Man måste ta hänsyn till vad omvärlden säger, man måste tänka på civila offer ( främst barn ) m.m!
Att skicka några soldater från Holland är ju bara löjligt i detta sammanhang! Vill dom visa att dom är män av ära så tycker jag att dom kan börja med att ta mc-kort och skaffa jobb! Låt oss säga att dom tar en av Holländarna som gisslan... Ja då får IS upp ögonen för Holland också! ( samma sak om dom tar en svensk )
I detta fall så är USA polisen och jag tycker att dom ska få göra sitt jobb ifred!
Och nej jag tänker inte fegt utan taktiskt. Det är inte direkt soldater som fattas i kriget mot IS!
Att USA "vill" ha hjälp från omvärlden är som vanligt för att dom inte ska få skulden själva om något går snett.

Du har sett på lite för mycket film eller hur:

Visst rent tekniskt sett så...om man helt plötsligt skulle få det politiska modet att använda området -vilket många hävdar skulle vara en välgärning i vilket fall som helst- som testplats för kärnvapen så skulle man nog/kanske kunna ta ut IS på en vecka...och göra hela regionen otillgänglig en ganska längre stund. De indirekta skadorna och sidoskadorna skulle bli, omfattande, lindrigt sagt.:rolleyes:

Vad gäller markstrid så...är det liksom i alla fall inte officiellt med på kartan. Och därtill, så länge som alla från väst måste agera med den tunga ryggsäck av högre moral o.s.v som man förväntas bäras så är det en omöjlig uppgift. Att slå ut en fiende som med flit gömmer sig bland kvinnor och barn blir jäkligt svårt om man samtidigt måste vara politiskt korrekt och moraliskt förträfflig.:huvet

Ett problem är att det märkligt nog verkar finnas de som vill ha "fred till varje tänkbart pris" även om freden innebär ett dominerande Islamiskt Kalifat! Dialogpolisen och dess påhejare är väl redan på väg ned för att snacka dem till rätta?:gnissla

Bättre krig i frihet än fred under förtryck! Skall det vara så svårt? Finland någon?:Bugar

Fast...om man bestämde sig för att:
Nu skiter vi i moralen så...visst finns det potential...:rolleyes:

Last edited:
Tycker vi kör på FI´s alternativ till försvarspolitik!

Skicka ner ett gäng med HBTQ-aktivister så blir det genast fred! :D
Eller inte....:tummenupp

Seriöst, det är inte nått tv-spel alá call of duty eller battlefield där man dö 3000 gånger utan problem.
Nu är det verkligen med livet som insats, visst all heder till dem men om det är en bra idé?
Mig hittar du inte på nått slagfält i Mellanöstern, det är ju livsfarligt...

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!