Hojtransport från Claessons till stockholm

Mange_J

Hej vad det går
Gick med
15 Apr 2004
Hoj
zx10r -05, Ducati 1198s
Jag funderar på att köpa en ny hoj på Claessons i Bromölla och få den hemtransporterad av ett företag som heter Möbeltransport eller något liknande.
Enligt Claessons har de anlitat företaget många gånger och det har alltid fungerat bra.

Är det någon som har gjort något liknande och har bra eller dåliga erfareheter att dela med sig om handlaren och transportföretaget?

Mange_J skrev:
Jag funderar på att köpa en ny hoj på Claessons i Bromölla och få den hemtransporterad av ett företag som heter Möbeltransport eller något liknande.
Enligt Claessons har de anlitat företaget många gånger och det har alltid fungerat bra.

Är det någon som har gjort något liknande och har bra eller dåliga erfareheter att dela med sig om handlaren och transportföretaget?

åk å hämta för fan, det e vår :yoparty

Om det är från en firma som heter MTM (Stockholms Möbeltransport & Montering) så akta dig. Det är ena riktiga kufar som jobbar där.
Iofs så kör några hoj men labilare människor får man leta efter.

Kan inte göra annat än att rekommendera dig att lita på Claessons! handlar ofta där, väldigt proffesionella och seriösa. säger dom att det är bra, så hade jag varit lugn iaf!!!

HenRRik skrev:
Kan inte göra annat än att rekommendera dig att lita på Claessons! handlar ofta där, väldigt proffesionella och seriösa. säger dom att det är bra, så hade jag varit lugn iaf!!!

Ok tack, jag har aldrig hört något negativt om dem så de är säkert bra.

Victor skrev:
Om det är från en firma som heter MTM (Stockholms Möbeltransport & Montering) så akta dig. Det är ena riktiga kufar som jobbar där.

Ok, jag ska fråga imorgon. Har inte gett upp bil och släp ännu.
Men som sagt, passar inge bra att åka ner de närmaste veckorna.

Mange_J skrev:
Ok, jag ska fråga imorgon. Har inte gett upp bil och släp ännu.
Men som sagt, passar inge bra att åka ner de närmaste veckorna.

Nä, jag bara skojade. Det är där två forumprofiler jobbar. Trevliga äldre män båda två.

Vad ska de ta för transporten?

Victor skrev:
Nä, jag bara skojade. Det är där två forumprofiler jobbar. Trevliga äldre män båda två.

Vad ska de ta för transporten?

Ok bra. Det skulle kosta ca 1000kr. Det finns roligare saker att göra än att köra en gammal volvo 100mil

Mange_J skrev:

Har använt MöbelEXPRESSEN när jag köpte hoj över telefon i Karlstad, och ville få hem den till Stockholm. En tusenlapp, och den kom hem i en stor Volvo. Chauffören hade kört ut hojar till hela Stockholm.
Jag blev rekommenderades ringa möbelexpressen av Yahamacenter i Karlstad, de är också nöjda med servicen.

Har köpt de flesta hojar att Claessons, mycket trevliga att ha och göra med och man får ofta bra priser. Rekomenderas varmt.

sweborn skrev:
Har använt MöbelEXPRESSEN när jag köpte hoj över telefon i Karlstad, och ville få hem den till Stockholm. En tusenlapp, och den kom hem i en stor Volvo. Chauffören hade kört ut hojar till hela Stockholm.
Jag blev rekommenderades ringa möbelexpressen av Yahamacenter i Karlstad, de är också nöjda med servicen.

och det fungerade bra eller????? funderar på ta ner en hoj fr karlstad till malmö, med dem nästa vecka!!! hon sa det transportera 400-500 hojar per år så det verkar ju "erfarna" :rolleyes:

:banana :banana vill ha hem hoj NU..

Gula faran skrev:
och det fungerade bra eller????? funderar på ta ner en hoj fr karlstad till malmö, med dem nästa vecka!!! hon sa det transportera 400-500 hojar per år så det verkar ju "erfarna" :rolleyes:

Det funkade utmärkt. En kollega tog upp en hoj från Malmö året innan med samma företag, och det gick också bra.

Victor skrev:

Akta dig så inte Roller kommer o biter dig i svansen.... :hihi :hihi

Hej!

Jag vill bara säga att allt gick klockrent. Det tog ca 5 dagar
sen så kom en gsxr750k4 hem till dörren med lastbil. Killen
hade fyra andra hojar som han skulle dela ut.

Men det kan nog vara bra att ha hojen helförsäkrad under transporten
eftersom när jag ringde firman sa de att deras försäkring bara
täckte 25Kr KG.

Men :tummenupp för Claessons och :tummenupp för Möbel expressen
eller vad de nu hette. Jag skulle inte tveka att köpa en till hoj
på samma sätt.

/ Magnus

Gula faran skrev:

Möbelexpressen är väl det företaget från Vänersborg, Tidningen Bike använder sig av dem och vad jag vet så är de verkligen proffesionella med hanteringen av cyklarna.

Va!! Hmm

Mackz skrev:
Har köpt de flesta hojar att Claessons, mycket trevliga att ha och göra med och man får ofta bra priser. Rekomenderas varmt.

Dom på claessons är några högfärdiga idioter!!! Har köpt en gammal hoj där för många år sedan när man inte hade så mycket pengar o dom behandlade mig som skit.. Inte Bo som äger de men dom andra.. De är som en sa till mig att de är som om dom tänker.. " Du får vänta på mig för jag jobbar på claessons o vi är så jäävla bra så vi skiter om vi misster er som kund"....
Så nu har jag införskaffat mig en R1 - 00 ny hjälm o nytt ställ o inte köpte jag de på claessons...

När jag jobbade i branschen så anlitade vi ofta möbel-transporten.
De var skitduktiga, täckte över hojarna och lasta av dem så de stod på sidostödet på marken innan man signade på, inget juckande med pallar och embalage här inte!
/Fredde

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...