Hojtjuvar i farten

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda
Kommer ner till hojen idag och ska ta ut den efter första natten på nya stället(jag har flyttat), inte ens en dag fick man inte ha hojen ifred! Och horungarna lyckades inte ens få med sig hojen. Jag blir så jävla less.

Tändningslås uppbrutet, och ena sidokåpan bak var uppbruten, vad sitter där bakom som de ville åt?

*SUCK*

Lider med dig! VARFÖR! Ska man inte få ha prylarna ifred?
Vart tog mitt är mitt och ditt är ditt vägen? Undra på att medborgargarden sprider sig i landet. Men det är säkert viktigare att få stopp på fortkörande mcbusar, och klart att man ska lägga ner alla resurser vid Brostugan. Kan det vara så? Vad vet jag.

Kan du se hojjen från något fönster där du bor?
Ifall du kan så skulle jag sitta vid fönstret med en luftpistol och pricka dom jävlarna.
Det jobbiga är också att när det inte är stora skador på hojen så "lönar" det sig inte att anmäla det till försäkringsbolaget

capoeira-R1 skrev:
Ifall du kan så skulle jag sitta vid fönstret med en luftpistol och pricka dom jävlarna.
Det jobbiga är också att när det inte är stora skador på hojen så "lönar" det sig inte att anmäla det till försäkringsbolaget

Hojen står i källaren, men man kan ju iofs försåtsminera. Skämt åsido.

Det äckliga är att ingen dörr är uppbruten så de har tillgång till nycklar. De har tydligen haft lite inbrott i förråd och sånt där de har sett folk gå in med nyckel. Låsbyte nästa.

En rolig sak var att jag hittade en bultsax som var typ 1,3m lång.

goodfella skrev:
Hojen står i källaren, men man kan ju iofs försåtsminera. Skämt åsido.

Det äckliga är att ingen dörr är uppbruten så de har tillgång till nycklar. De har tydligen haft lite inbrott i förråd och sånt där de har sett folk gå in med nyckel. Låsbyte nästa.

En rolig sak var att jag hittade en bultsax som var typ 1,3m lång.

Sätt dig i källaren med en kompis och vänta, om dom kommer tillbaka inatt så puckla på dom ordentligt.

Fan vad hemskt :gråta .

Precis det där är det jag går och oroar mig för. Har min hoj i en gemensam källare. Den är iofs. låst med fyra lås varav två kättingar som är fästa i en betongvägg. Men det hindrar ju inte dem från att förstöra hojen :( .

Brukar gå ned till hojen varje eller varannan timme under nätterna :cool: fram till iaf. femtiden :fakta .

Hoppas att det löser sig och till alla hojtjuvar vill jag säga :finger :mad: :fatta! :fatta! :finger :mad: :whip :kulspruta :kulspruta :finger .

Så länge folk vill köpa stulna delar billigt så fortsätter hojtjuvarna gå på jakt efter bra delar dom kan sälja iväg..

Jag tror ju inte man går in i en källare o försöker sno en hoj bara för att vara ute o busköra med..

Hmm , gemensam källare där "filurer" har nyckel till källaren, fan dom kan sitta och bryta i lugn och ro ingen ser vad dom gör ( plus att du blir paranoid och måste gå ner till källaren hela tiden )............Jag skulle ställa hojen på gatan utanför huset med värstingkedja runt en lyktstolpe , chansen att omgivningen ser ett stöldförsök är större ( du behöver bara gå till fönstret och kika ) , dom kan inte sitta och bryta i lugn och ro där ..........Ett larm på kanske skulle funka som komplement , inhandla en MR Bat?

Ahh. sånna smällare Roadrunner som du hade låg i garderoben hemma?

Goodfella: Säg till när du bjuder på öl så ska vi övernatta i ditt hoj garage...

Ken Keniff skrev:
Jag skulle ställa hojen på gatan utanför huset med värstingkedja runt en lyktstolpe , chansen att omgivningen ser ett stöldförsök är större ( du behöver bara gå till fönstret och kika ) , dom kan inte sitta och bryta i lugn och ro där

Att ha hojen på gatan lirar. Har man schüssta grannar så. Jag höll på att åka på däng härom natten när jag skulle låsa hojen. Det var en av grannarna högre upp på gatan som tyckte att jag skulle ge f*n i att sno hojen (min). Det tog en stund att övertyga honom om att hojen var min och att jag skulle låsa den för natten...... :rolleyes: Han fick mitt största tack iaf. för att han vakar över min hoj! :p

/FW

Helt rätt ,Beware of crazy neighbours , för man vet aldrig vad dom kan göra .

watson skrev:
Att ha hojen på gatan lirar. Har man schüssta grannar så. Jag höll på att åka på däng härom natten när jag skulle låsa hojen. Det var en av grannarna högre upp på gatan som tyckte att jag skulle ge f*n i att sno hojen (min). Det tog en stund att övertyga honom om att hojen var min och att jag skulle låsa den för natten...... :rolleyes: Han fick mitt största tack iaf. för att han vakar över min hoj! :p

/FW

Hur har du dresserat honom? En lagom folkilsk vaktgranne skulle alla ha. :squid

capoeira-R1 skrev:

Luftpistol :rolleyes:

Jag hade inte tvekat en sekund att skjta efter de som pillar på mina hojar med mitt hagelgevär...... sen att jag hade blitt strafgfad för det är en annan femma, det tar jag gärna.

750RR

Mekus skrev:
Hur har du dresserat honom? En lagom folkilsk vaktgranne skulle alla ha. :squid

Nja... Han var nog självdresserad och lite lagom rökig.... Gick och satte sej för att köra bil direkt efter..... Han hade stooora svårigheter att tom. prata!! :rolleyes: fast.... Det kanske inte berodde på alkoholnivån i blodet utan det faktum att han såg ut som en HD-nisse.... :p

/Fröken fördom :D

Gör så här. Rigga en kabel med vippbrytare från battriet till en påse med acylyten gas (svets gas) pass dig bara för att få rätt bladning då smäller det. Lägg sedan påsen 3-4 meter från hojen
när vandalerna sedan rör hojen slår vippbrytaren till en gnista i påsen å dom gör aldrig om det.Har provats på mitt jobb för några år sen då med lampkontakten mycket bra reultat lovas. Tips en Konsum påse är nog för stor. Risk för åvärkan på dvs glasrutor.

:rock

ecce skrev:
Gör så här. Rigga en kabel med vippbrytare från battriet till en påse med acylyten gas (svets gas) pass dig bara för att få rätt bladning då smäller det. Lägg sedan påsen 3-4 meter från hojen
när vandalerna sedan rör hojen slår vippbrytaren till en gnista i påsen å dom gör aldrig om det.Har provats på mitt jobb för några år sen då med lampkontakten mycket bra reultat lovas. Tips en Konsum påse är nog för stor. Risk för åvärkan på dvs glasrutor.

:rock

ACETYLEN :p

Nyheter
YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här