Hojskrotar i Tyskland

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Jag har börjat ledsna på det magra utbudet av delar till vissa hojar i Sverige. Har någon tips på var jag kan få tag på delar i Tyskland, hemsidor, e-postadresser eller telefonnummer, så skulle jag vara mycket tacksam.

Jag vill först och främst ha tag på en tank till en Suzuki Bandit 1200 -95 till -00 men även annat är aktuellt.

TLS skrev:
Jag har börjat ledsna på det magra utbudet av delar till vissa hojar i Sverige. Har någon tips på var jag kan få tag på delar i Tyskland, hemsidor, e-postadresser eller telefonnummer, så skulle jag vara mycket tacksam.

Jag vill först och främst ha tag på en tank till en Suzuki Bandit 1200 -95 till -00 men även annat är aktuellt.
Skulle också behöva lite sidor,telenummer osv till skrotar i antingen Tyskland eller England...

Letar nämligen delar till min Honda XR600 -93

Ja, jag var nere på stan idag o kolla priser på delar till min 02 R1a.. jag köper definitivt inte i sverige, jag skeppar över allting ifrån USA eller Tyskland. SKITLAND

Denna firman låg på mobile.de innan. Hade miljarder me prylar då! Har nog säkert nu me, men har inte orkat lägga ut allt..... Kollade på mobile till min Mille R och hittade nog me delar för att montera ihop 5 kompletta hojar! :banana Men d va innan dom la ner på mobile.... Ring o hör! Ett + e ju att d ligger i Bremen.

http://home.mobile.de/Frank-Aping-Bremen

Är priserna som står det som gäller?

Även om man ska köpa nya delar? För man ska väl inte behöva betala moms (som redan är inkluderat i priset eller?) när man beställer från tex Usa till Sverige?
Sedan är det väl samvetet som styr om man ska försöka få in delarna genom tullen utan att moms läggs på?

Nån som har lite mer erfarenhet av att beställa via Ebay?

Momsen åker du på om du beställer från ett land utanför EU. England har väl 17% tror jag, och även övriga EU-länder ligger väl lägre än Sveriges 25%.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park