Hojpriser?

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Tycker alla hojar står så jäkla dyrt!

Så här borde det va rimligt att sätta priserna, om den är i bra bruksskick för gatkörning.
R6 99-02: 30-39
R1 98-01: 30-45
R1 02-03: 55-60

Gsxr1000 03: 60-70
GSXR600 04: 55

Låter det orimligt?

Dem andra kan ju inte få sina hojar sålda när de begär bra mkt över det jag skriver eller finns det folk som handlar för ockerpriser?

Tycker det låter lite lite för de flesta hojar, men jag förstår din poäng, många som sätter fantasipriser på sina cyklar. Vill man ha hojen såld direkt så får man väl iofs gå ner till de priserna.

Finns det verkligen nån som är villig att sälja t.ex. sin GSXR-1000 03:a för 60000?:confused:

om vi vänder på det.vad skulle du sälja 450 för 25-30då el??

Man kan ju pruta en del oxå på privatannonser, fick ner min från 47 till 42 i alla fall. Tror jag hade kunnat få ner den 2 loppor till om jag pressat lite. Men ville inte förstöra "stämningen"

jag sålde precis min R1'a 00'a för 47.000kr. fick den såld andra dagen den låg på annons och då hade jag fem personer som stod på kö för att få köpa den ifall första köparen bangade. känns som att jag satte alldeles för lågt pris??

Nu får du ta och ge dig.... När du skulle sälja crossen startade du en tråd där du undrade varför ingen ville köpa den till överpris...

Nu gör du precis tvärt om!

Är det efterfrågat får du det sålt, om inte så får man sätta ett lägre pris än vad man kanske först har räknat med. Sedan beror det ju lite på vad man får med vid köpet till det utsatta priset, milantal etc. Att bara radda upp hojmodeller och priser säger i princip ingenting.

Det finns alltid en "rätt" köpare, det gäller oftast att ha lite tålamod, sälja vid rätt tidpunkt och vara flexibel så brukar båda blir nöjda.:)

Last edited:
Det låter ju alldeles utmärkt:tummenupp
Jag som köpare borde ju självklart bestämma ett rimligt pris
för mitt tänkta köp,de som vill ha mer än mitt tänkta rimliga pris
borde anmälas till någon statlig myndighet för försök till
ockerpris och straffas hårt:rolleyes:

Welcome to never-neverland:tungan

visst är det rimligt att hojar tappar i värde varje år, men det du inte räknar med är att ju äldre en hoj blir desto billigare blir den i försäkring och därmed mer intressant. högt intresse ger högre pris.

Några bra köpes säljes siter man inte har provat än ??
Blocket bara suger alla på pengar och sporthoj kan man glömma direkt.

Var annonserar ni alla era hojar ?

Snart får man göra som med alla crosshojar man ägt , lättare att sälja allt i delar + att man ofta tjänar på det dessutom.

Har en perfekt blå -01 Speedtriple ståendes med underbar försäkring för dom som undrar.
Priset motsvarar skicket.

3096485 Nu får du ta och ge dig.... När du skulle sälja crossen startade du en tråd där du undrade varför ingen ville köpa den till överpris...

Ja men märkte ganska snabbt att det inte fanns efterfrågan på den biten, så sänkte ganska snabbt till normalpris.

Priserna i Norge är betydligt högre än här i Sverige. Tittade på en rent ny Gixxer 1000 2006 när den var ny. 225.000 SEK. Såg Triumph Daytona 675 för 180.000 SEK på Mc-mässan i Lilleström

Nu får du ta och ge dig.... När du skulle sälja crossen startade du en tråd där du undrade varför ingen ville köpa den till överpris...

haha gjorde han? hahah *Doh* :D

Priserna i Norge är betydligt högre än här i Sverige. Tittade på en rent ny Gixxer 1000 2006 när den var ny. 225.000 SEK. Såg Triumph Daytona 675 för 180.000 SEK på Mc-mässan i Lilleström

Det är annorlunda med racehojar (oreggade) då norrbaggarna inte behöver momsa dem.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!