Hojlån

BigPhil

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
CBR1000RR 2006 Röd (Såld!)
Hur kommer det sig att det inte finns schysta finans erbjudanden för nya hojar som det finns för bilar? Jag betalar typ 0,75% för min Saab och 3.7% för min Mini Cooper, för en CBR1000 vill man ha omkring 6,5% eller mer.

Är det så att det säljer allt utan att behöver erbjuder sånt?

Phil

BigPhil skrev:
2116762 Hur kommer det sig att det inte finns schysta finans erbjudanden för nya hojar som det finns för bilar? Jag betalar typ 0,75% för min Saab och 3.7% för min Mini Cooper, för en CBR1000 vill man ha omkring 6,5% eller mer.

Phil

Kan lite bero på att en bil kostar runt 250-300 000, en motorcykel, runt 70-100 000:-. Sedan är billånen oftast mycket längre än mc-lån, skulle jag tro iaf

BigPhil skrev:
2116762 Hur kommer det sig att det inte finns schysta finans erbjudanden för nya hojar som det finns för bilar? Jag betalar typ 0,75% för min Saab och 3.7% för min Mini Cooper, för en CBR1000 vill man ha omkring 6,5% eller mer.

Phil

Yamaha Center i Helsingborg erbjuder 1.75% ränta vid köp eller byte av nya MC

Kolla vanliga lån från tex ikanobanken eller seb enkla lånet etc.

Jag hittade inget annat vettigt så jag löste ett mindre lån och tog ett större vanligt där jag också inkluderade hojjen.

BigPhil skrev:

Phil

En tanke kan ju vara att de har högre ränta eftersom att det är större chans att du crashar med en hoj än med en bil... och då får de ju inga pengar.

BigPhil skrev:

Phil

Om du är medlem i facket så kan du få rätt bra ränta på lån.

Nypan83 skrev:
2116997 En tanke kan ju vara att de har högre ränta eftersom att det är större chans att du crashar med en hoj än med en bil... och då får de ju inga pengar.

Får de väl från försäkringsbolaget? :confused:

Nypan83 skrev:
2117400 Jag menar om du gör en wipeout så blir ju bara banken en fodringsägare i dödsboet... är du med?

Okej, jag trodde att banken stod först i kön vid en eventuell utbetalning från försäkringsbolaget, iom att hojen använts som säkerhet. Möjligt att det blir problem om lånebeloppet är högre än vad försäkringsbolaget värderar den till... :va

Back