Hojköp Husaberg FE 501

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Ska åka och kolla på en FE 501 årsmodell 00 imorgon och tänkte bara fråga er här på forumet vad jag bör kolla på specifikt och vad jag se efter.
Alla dyrare slitdelar som vippor, kolv, ringar, lager, vev, kamkedja är nyligen bytt. Priset är 25 lökar. Kommentera gärna pris och annat, ja vad ni än kommer på så det blir så rättvis och bra affär imorgon som möjligt.

Tack grabbar.

snälla något måste ni väl ha att säga ändå. Säkert många utav er som har mycket erfarenhet av Husaberg. Detta blir min första så jag behöver lite backup här. please. :rolleyes: :)

Vi har knappt hämtat oss än efter alla Husaberg E-reg/LV-reg frågor dom sista dagarna :)

philsson skrev:
Sorry grabs.. jag får dra tillbaka mig och be om ursäkt. Inget illa menat. :confused:

Äsch då...we´re just fukkin with yah...eeh...eller nått :va
Är väl bara kolla allt det vanliga, det syns rätt snart om hojen är välskött eller bara ett upputsat lik.

Provkör och lyssna på ljudet om det låter ovanligt mycket, tänk på att en husa låter mycket (vet dock inte om en 501 låter som en 650). Kolla igenom hojen så gott det går/noga vilket skick den är i, att inget är sönder mm...

Lycka till! :tummenupp

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma