Hojjen går kasst efter strypning

zippo

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
ingen för tillfället
Hej!
Jag har strypt mig gsx 400 -84 till 25 kW.
Jag plockade ner förgasare och luftburk och satte in brickorna i insuget, och satte sen tillbax allt. Startade hojjen och provkörde lite. allt gick finfint, och den gick nästan lika bra som innan stypningen. Sen skulle Jag bara trycka på luftburken på förgasarna lite bättre. Men efter det startar den men går väldigt dåligt, och dör så fort jag rör gasen. Jag får "gasa" med choken för att ens försöka hålla igång den.
Vad kan det vara för fel? Kan det vara att den drar tjuvluft någonstans, eller måste jag kanske ställa in förgasarna annorlunda nu när jag strypt den.

Det konstiga är ju att den gick bra diekt efter jag strypt den, men sen bara sket det sig....

/ Leon

nja låter la som den drar tjuvluft. annars så hadde choken gjort mera skada än nytta. rätta mig om jag har fel.

kolla så att gasvajern inte hamnat i kläm.. kan ju vara så att den inte går tillbaka riktigt..

Fan har inte de nya reglerna gått igenom snart som tillåter 35kw för er stackare med mellankort?

Det spelar väl ingen roll vad som är tilllåtet? :rolleyes: :) :D

Till trådskaparen.

Jag hade svårt att få på förgasarbryggan på själva "motordelen" av insuget, eftersom brickorna gör att gummit inte riktigt går över "klacken", men eftersom luftburken trycker på, och sedan tanken ovanpå det så tror jag att det borde hålla.

I ditt fall så kan insugsgummina ha hoppat av lite när du höll på och pillade med luftburken.

Tack för alla svar. Jag ska förska mig på det igen till veckan och plocka ner, och sätta ihop allt igen så får vi se om det bir bättre. hör av mig igen och berättar hur det går!

/ Leon

Hej igen!
Nu har jag plockat av förgasaren, och ihop igen. Och nu gick den att köra, men den är väldigt seg... den accar sämre än min gamla moppe... Och så ska det väll inte vara för jag strypt den...?
Kan det vara att man måste ställa in förgasarna eller nåt kanske?

/ Leon

Uhm, var den så mycket piggare innan, skillnaden 50->34 hk borde väl inte vara så hemsk? (speciellt som en gammal 84 säkert är lite trött redan)
min kawwa j400z är seg som sirap orginal.

visst är den inte jättepigg orginal, men lite drag e de väll ändå... men nu är den så seg att det tom. är svårt att ta sig upp i 70km/h... Och i en liten uppförsbacke accade den inte alls, utan jag var tvungen att växla ner till typ 2an-3an... Så nåt fel är det ju.
Jag pratade med mc kompaniet, där jag köpte strypningen, och dom sa att man inte ska behöva ställa in förgasarna något annorlunda.
Den vill inte heller varva ner riktigt så snabbt som den ska när man gasar på snabbt, så det borde väll vara att den drar tjuvluft någonstans vid insugen? eller?

/ Leon

Hej Igen!
Nu har jag hittat en tjuvluft läcka vid ena insuget, men förgasarna sitter på ordentligt, så det kan ju vara att gummit är gammalt och spruckit lite. Så nu ha jag beställt nya gummin, och hoppas att det ska lösa problemet! Blev lite dyrt, men de e smällar man får ta.
Men hur sätter jag på dom nya bäst? Ska jag sätta fast insugen på sylindern först, och sen trycka på förgasarna, eller ska jag skruva fast insugen när dom redan sitter på förgasarna... vilket är smidigast?

/ Leon

Med nya gummin spelar det nog ingen större roll, dom brukar vara så mjuka.
Sätt fast dom på cylindern, spruta på lite wd40 på förgasarna och smaska dit.

okej! Blir till och åka och hämta gummina på mc-shopen till veckan och smaska dit dom! :)

Låter som den får för lite luft i förhållande till bränslemängd.

Jag har redan lokaliserat ett luftlekage vid ena insuget, så förlite luft borde den väll inte få?

Jag har nu hittat felet... Jag skäms nästan för att säga den, men det var en av sladdarna som går till ena tändspolen som hade lossnat, antagligen när jag satt tillbax tanken. Så den gick bara på två cylindrar... Jag kanske ska vara lite mer uppmärksam nästa gång, innan jag drar för hastiga slutsatser...
Så Nu sitter det på helt nya och frächa insug för 1200 spänn helt i onödan.
Fast det är iosf alldrig fel med frächa gummin men...
Skönt att det fixade sig iallafall :)

/ Leon

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back