Köpte för en dryg vecka sedan en Kawazaki ZX 750 från -91
Den har varit avställd och endast körd väldigt sporadiskt under cirka 2 års tid. I måndags fick jag lite problem:
Efter att ha varit ute och kört i drygt en timme står jag still, börjar köra, när jag kommer upp i drygt 4-5k motorvarv och drygt 50 km/h slutar gasen att ta och hojjen stänger av sig själv. Provar att starta om 3 gånger med samma resultat
Slutade med bärgning till en verkstad som bytte batteri (gammalt) samt bränslefiltret och rengjorde förgasaren.
Problemet löst, trodde jag. Tog en sväng ut till Dalarö (från centrala stockholm) tidigare idag, på hemvägen hände samma sak igen. Den här gången ville hojjen knappt starta om jag inte hade full choke och dog direkt om jag sänkte choken. Efter att ha stått still i 5 minuter provade jag igen, då fungerade det utan problem och jag kunde ta mig hela vägen hem. Men något är ju uppenbarligen fel, kan någon vänlig själ hjälpa mig?
Tack på förhand!
Den har varit avställd och endast körd väldigt sporadiskt under cirka 2 års tid. I måndags fick jag lite problem:
Efter att ha varit ute och kört i drygt en timme står jag still, börjar köra, när jag kommer upp i drygt 4-5k motorvarv och drygt 50 km/h slutar gasen att ta och hojjen stänger av sig själv. Provar att starta om 3 gånger med samma resultat
Slutade med bärgning till en verkstad som bytte batteri (gammalt) samt bränslefiltret och rengjorde förgasaren.Problemet löst, trodde jag. Tog en sväng ut till Dalarö (från centrala stockholm) tidigare idag, på hemvägen hände samma sak igen. Den här gången ville hojjen knappt starta om jag inte hade full choke och dog direkt om jag sänkte choken. Efter att ha stått still i 5 minuter provade jag igen, då fungerade det utan problem och jag kunde ta mig hela vägen hem. Men något är ju uppenbarligen fel, kan någon vänlig själ hjälpa mig?
Tack på förhand!