hojen startar inte

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
jag har en r6 supersport -03 som jag ska bygga om till gata.men den startar inte med orginal grejerna men med race grejerna startar den vad är felet???start motorn går runt......

yzfjohan skrev:
jag har en r6 supersport -03 som jag ska bygga om till gata.men den startar inte med orginal grejerna men med race grejerna startar den vad är felet???start motorn går runt......
"grejerna" = ?????? :confused:

Behövs nog lite mer info om vad du gjort. Får du fart på tändningen samtidigt som bränslesystemet så startar den. :tummenupp

Kan ju faktiskt vara ett så enkelt fel som att där finns brytare till stöd och kopplingshandtag som där troligtvis inte finns på elsystemet som är avsett till raceutförande.
Men det kan vara så mycket mer.
Det beror på vad du har bytt ut för att få den till gathoj.

Gixxer-6:an skrev:
Kan ju faktiskt vara ett så enkelt fel som att där finns brytare till stöd och kopplingshandtag som där troligtvis inte finns på elsystemet som är avsett till raceutförande.
Men det kan vara så mycket mer.
Det beror på vad du har bytt ut för att få den till gathoj.

det jag har gjort är bytt kabelhärvan å satt dit lysen.. då stratar den inte.. men tar jag bort orginal kabelhärva å sätter dit race härvan då startar den...
problemet är ju då att man inte har lysen...

Har du kortslutit kontakten för tippbrytaren t.ex? Det kan vara flera olika andledningar till varför. Enklast att ta el-shemat och en multimeter och sen mäta.

/

tänkte på det att kan det inte va något med startspärren ?? hur fixar man det isf.. vore gött å få iordning på det....... :)

Last edited:
Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...