Hojen startade, gick bra på tomgång. Jag stängde av och skulle starta = Död!

Slayer

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
cbr1100, XR600
Jag fick igång en polares Honda CB500 -75, vilket är en framgång då den varit död sen vinterförvaringen. Den lät/gick mycket bra när jag varvade (körde aldrig). Jag stängde av den och skulle start igen, men då vägra den tända

Vad kan det vara? Borde vara något med förgasarna, eller? Kanske får den för mycket soppa. När jag skruvar av avtappningsskruven till en förgasare rinner bensinen tills jag stänger bensinkranen. Är det normalt?

Jag är mycket tacksam för vägledning! :)

Troligen blöta stift. Kan gå att värma med gasol för att de ska bli ok.
Bäst är att köpa nya, spec om hojen stått länge.
Bensin ska rinna om kranen är öppen, finns ingen vacumkran
på dein hoj.

Troligen blöta stift. Kan gå att värma med gasol för att de ska bli ok.
Bäst är att köpa nya, spec om hojen stått länge.
Bensin ska rinna om kranen är öppen, finns ingen vacumkran
på dein hoj.

Bra då vet jag att det är ok att det rinner bensin. :) Skall byta stiften. Dom är rejält svarta. Tack för tipset och infon. :tummenupp

lite OT men jag sålde min CB till en kille som om jag inte minns fel bor i staffanstorp. Det var inte du som var här o hämtade den i Huskvarna?

lite OT men jag sålde min CB till en kille som om jag inte minns fel bor i staffanstorp. Det var inte du som var här o hämtade den i Huskvarna?

Nja, tror inte det. Min polare som äger den bor i Malmö och jag har för mig att han köpte den i Stockholms trakten.

ok hoppas du får ordning på den. kan ju sticka in o säga att min CB var himmla känslig vad det gälde choken. funkade inte den till 100% så startade den inte när den var kall. enda changsen o få igång den kall utan choke blev bonna varianten tröja runt handen o sen ner i filterboxen o göra manuell choke. Kan kanske vara värt o kolla.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti