Hojen bara dog!!!

Serenity

The unusual kind
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
Se garage
Har en Honda 954 -02. Körde som vanligt utan att gasa på i höga varv och rätt som dé va ryckte hojen till och sen bara dog. Först tänkte jag att dé va soppatorsk men jag hade full tank. Vi stanna vid vägkanten och jag försökte starta den...elen gick igenom förrutom dé hissnande ljudet (bensinpumpen?) när man vrider om nyckeln. ringde en vän och han sa att säkringen kan ha gått. Jag lyfte undan sadeln och kolla den lilla boxen som hade säkringar och alla va hela. såg en liten mindre box med en säkring och den va hel med. lyfta på tanken och alla sladdar satt i fint. vad kan va felet? är ganska säker på att dé kan va bensinpumpen...kan jag ha fel?
Har försökt med att koppla bort batteriet, väntat i några minuter och kopplat in igen med förgäves.
Hjälp mig tack :)
Ska ju bli fint väder i helgen och nästa vecka

Ja låter inte bensinpumpen när du vrider på tändningsnyckeln så är där ett fel.
Dra till Fleninge mc-skrot och hämta en annan , en ny hos Honda kan nog kosta en ordentlig hacka.

Leta manual och börjar mäta soppapumpen. Nog enda vettiga.

Antingen brustna kontakter som lett till att pumpen stängdes av, eller så gick pumpen sönder.

Ja låter inte bensinpumpen när du vrider på tändningsnyckeln så är där ett fel.
Dra till Fleninge mc-skrot och hämta en annan , en ny hos Honda kan nog kosta en ordentlig hacka.

vad kan en sån kosta?

Kolla om det sitter ett relä till pumpen.

jag kollade sladdar och allt men alla satt ihop förutom en enda svart kontakt (platt med tre hål) helt själv. hitta ingenstans jag kunde koppla in den :confused:

Leta manual och börjar mäta soppapumpen. Nog enda vettiga.

Antingen brustna kontakter som lett till att pumpen stängdes av, eller så gick pumpen sönder.

usch manualen é uppe i gbg :(
men jag kollade kontakterna och de såg bra ut...men ska öppna den ordentligt idag i dagsljuset så kanske jag hittar något

kolla ev säkringl

kollade alla säkringar jag kunde hitta under sadeln men dé stod ingenstans på de om att dé va till pumpen men alla de jag hittade var hela och fina. kan de finnas nån annanstans?

Last edited:
Hmm...öppnade tanken igår och kolla sladden till bensinpumpen..koppla ur den för att kolla om dé gick ström i den och allt fungerade. koppla ihop den igen och kolla de andra sladdarna under databoxen/instrumentpanelen, de tjocka kontakterna där många sladdar går in. koppla ur de och kolla de.
vrd om nyckeln för att bara kolla och pumpen gjorde ljud ifrån sig. har fungerat sen igår nu. men é lite orolig att samma sak ska hända igen.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!