Hoj posers............

Kimsan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Bönpall på TLR
Hur kommer det sig att när man är ute och åker så hälsar 99% av alla hojåkare man möter, men när man kommer in till stan (Falköping) så hälsar ca 10%.
De flesta sporthojar man möter hälsar ALDRIG. Sen undrar jag om det är någon av dom som äger ett skinställ? Men ska man bara åka omkring i stan och posa så behövs det kanske inte. Vad vet jag? Ja är i alla fall rädd om min röv :arsele

Igentligen är hälsningen till för att visa att vägen är fri från faror och poliser.
Så det lämpar sig kanske bäst på landsvägar.

Sen kanske man trixar men koppling och sånt när man kör i stan så man inte kan få loss handen.

Äh! jag har kraschad så pass många gånger i Jeans nu att jag vet att det GÅR att överleva. Får bara lite mer rivsår i huden.

Sen såklart är det skillnad på åktur och åktur. Är det bestämt att åka kurvigt / snabbt drar man ju såklart på sig full mundering. Iaf jag gör det.

Jag har sett att det är ännu värre hos dom som kör gamla hojar och slitna hojar. De har inte mer än shorts o tshirt o tofflor på sig här i Eskilstuna iaf.

Sen förresten på din egen bild (avatar) har du endast jeans på. :p

Swedie skrev:
Äh! jag har kraschad så pass många gånger i Jeans nu att jag vet att det GÅR att överleva. Får bara lite mer rivsår i huden.

Sen såklart är det skillnad på åktur och åktur. Är det bestämt att åka kurvigt / snabbt drar man ju såklart på sig full mundering. Iaf jag gör det.

Jag har sett att det är ännu värre hos dom som kör gamla hojar och slitna hojar. De har inte mer än shorts o tshirt o tofflor på sig här i Eskilstuna iaf.

Sen förresten på din egen bild (avatar) har du endast jeans på. :p

Det har du rätt. Bilden är tagen 50 m från vårt hus och sen gick jag dit. Men visst kan man komma lindrigt undan som du gjorde, men jag tycker varför ska man chansa?

zykl0n skrev:
Igentligen är hälsningen till för att visa att vägen är fri från faror och poliser.

Va? Jag som vinkar ännu mer när snuten är i faggorna. Har aldrig hört att hälsandet och polisnärvaro har något med varandra att göra.

Kimsan skrev:
Hur kommer det sig att när man är ute och åker så hälsar 99% av alla hojåkare man möter, men när man kommer in till stan (Falköping) så hälsar ca 10%.
De flesta sporthojar man möter hälsar ALDRIG. Sen undrar jag om det är någon av dom som äger ett skinställ? Men ska man bara åka omkring i stan och posa så behövs det kanske inte. Vad vet jag? Ja är i alla fall rädd om min röv :arsele
Var o en bestämmer väl själv vad de vill ha på sig!? Det är ju var o ens röv som står på spel!

du pratar som om du menar att jag kraschat en gång. Du menar nog att använda ordet "gjort". Iaf jag säger inte nånstans att det är "bättre" att köra i Jeans. Säger bara att det är upp till var och en. Och det verkar som de flesta valt bekvämlighet före sin egen säkerhet. Finns ju ett ordspråk som handlar om just det här med att skada sig pga nonchalans. Man ångrar inget förrän efteråt eller hur det nu var. Kan inte ta konsekvenserna förrän man skapat dom.

Varför ska man heja på folk man inte känner egentligen? Blir man bästisar bara för att båda har köpt en motorcykel från Japan? :confused:

(ja jag hejar oftast)

Rigge skrev:
Varför ska man heja på folk man inte känner egentligen? Blir man bästisar bara för att båda har köpt en motorcykel från Japan? :confused:

(ja jag hejar oftast)

:fatta!

En fråga jag kom och tänka på nu när det kom upp några ord om poliser.
Hur signalerar man tydligast att man skådat polis eller grus i kurva eller liknande till mötande hojar?? Blinka med heljuset brukar jag oftast göra men finns det andra knep?

Rigge skrev:

(ja jag hejar oftast)

Därför det är trevligt. Jag brukar gå fram och snacka med hoj-folk jag inte känner också. Man måste inte vara bästa polare för att hälsa och snacka :hihi

Det var värst vad ni tände till. Det var inte meningen att reta upp er :) . Det är ju som Swedie säger. De får helt enkelt skylla sig själva om de kraschar i jeans. :banana

Bjorn.H skrev:
Därför det är trevligt. Jag brukar gå fram och snacka med hoj-folk jag inte känner också. Man måste inte vara bästa polare för att hälsa och snacka :hihi

De är precis som när man skaffar barn o är ute o lunkar med vagnen, man måste tydligen hälsa på alla andra med vagn oxå.
Men de är klart cooolare att hälsa på hojar än på sura mammor, :lol MILF´s hälsar man klart på :tuttar

Jag hälsar på landsväg men inte så mkt i städer, har märkt att ingen hälsar där så de blir bara pinsamt att åka o vinka, bilisterna tror nog att man är dum i huvet...

eV1Te: Sänka-farten-tecknet som ser ut som om man klappar en osynlig hund eller något borde också funka. Sedan så finns det dom som flänger upp armen och virvlar för att simulera polissiren.

zykl0n skrev:
Aha, är det verkligen så? Jag trodde det bara var som sed att hälsa på alla andra som kör motorcykel!

Sen tycker surgubbarna på gynekologstol sämre om motardister än sporthojsåkande, har jag komme fram till.

Kimsan skrev:
Det har du rätt. Bilden är tagen 50 m från vårt hus och sen gick jag dit. Men visst kan man komma lindrigt undan som du gjorde, men jag tycker varför ska man chansa?
vadå, e man poser för att man inte kör i skinnställ eller inte hälsar?????
Ja visst gick du till huset 50m bort o kanske du ledde hojen hela vägen.

Jag vill se dig med skinnställ på dig i 10 timmar i 40graders värme, man blir fan medvetslös om man har det på sig.
Man får mer rivsår utan ställ, men e man medveten om det så kanske man kör lugnare än med skinnställ.

Varför vissa hälsar eller inte får du fråga dom.

blinkar med helljuset och gör polismans tecken för sakta farten om jag "varnar för" polis... ser ganska annorlunda ut mot de flesta andra hälsningsvarianter. (om inte hitler är ute å kör... nä usch det var inte kul)
men jag har själv fått den varningen och tyckte den var mycket tydlig.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!